2.6

Human Highway

Satir om människorna som arbetar på en vägkrog och en mack i närheten av ett kärnkraftverk.

Originaltitel Human Highway
Alternativ titel Neil Young: Human Highway
Regissör Neil Young, Dean Stockwell
Manus James Beshears, Jeanne Field, Dean Stockwell, Russ Tamblyn, Neil Young
Genre Drama, Komedi, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Neil Young, Russ Tamblyn, Dean Stockwell, Bob Casale, Gerald Casale, Dennis Hopper, Sally Kirkland, Mark Mothersbaugh, Charlotte Stewart, Geraldine Baron, Mickey Fox

craptastic
2013-04-09
Rörig, konstig.. och Neil Young bjusar på överspel. Hey hey my my biten var värd att se. Obehagligare blir det nästan inte.
Slowdive2
2012-08-30
Känns som att jag missade en del för att filmen saknade undertexter. Känner igen undergångstemat som verkar ha varit väldigt utbrett då filmen gjordes. Filmen har beskrivits som 'the wizard of oz on acid'. Den ska ha hämtat inspiration från b.la. John Waters. Själv kommer jag att tänka på dels första säsongerna av Simpsons, dels buskisrevyer. Lite grand som Lou Reeds 'Metal Machine Music' fast tvärtom - som om Lou Reed valt att göra en MTV-skiva. Eftersom filmen har kopplats samman med Neil Youngs 'After the Goldrush' så såg jag den med mycket höga förväntningar. Tänk TV-serien 'Macken' och se allt över det som en bonus.
hannibalhayes
2010-10-26
Bara att se DEVO med Booji Boy uppträda tillsammans med Neil Young är värt hela filmen.