2.7

Negative Happy Chainsaw Edge

En stökig highschoolelev råkar bli indragen i en kamp mellan en skolflicka och ett motorsågsbeväpnat monster.

Originaltitel Negatibu happî chênsô ejji
Regissör Takuji Kitamura
Manus Hirotoshi Kobayashi
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Hayato Ichihara, Maho Nonami, Itsuji Itao, Yosuke Asari, Megumi Seki, Haruma Miura, Hiromi Shinjo

2013-09-12
Det kändes ett tag som att filmen skulle bli en svag 3a men jag håller med om att Hayato-san är ganska svag i sin huvudroll. Det är välgjort och ofta bra agerat men på nåt sätt räcker det inte till en 3a. Hayato-san kan skådespeleri men han är betydligt bättre i exempelvis "Rainbow Song" enligt mig
HarCees
2010-09-19
Nej, det här funkade i varje fall inte för mig. :)
wyldmammoth
2010-08-05
Ändrade precis från en svag trea till en stark tvåa. Det är alldeles för mycket i filmen som inte fungerar. Jag gillade tjejen (Megumi Seki), specialeffekterna och grundstoryn. Men humorn funkar oftast inte, draman knappt, och actionscenerna är bra men klipps ifrån nästan ohyfsat snabbt så det känns som om man blivit snuvad på resten. Dessutom är sidostoryn om killens två vänner helt oengagerande. Mycket faller nog på att Hayato Ichihara, som ska bära filmen, är väldigt svag och inte går att få grepp om. Trots detta blir filmen aldrig tråkig och underhåller ändå hyfsat.
Narnendil
2009-08-02
Helt underbart sjuk story och delvis är manuset riktigt bra, men många saker hade de kunnat göra bättre. De har lyckats välja många underbara skådisar! Ichihara tycker jag har en lite unik approach till skådespeleri, iaf om man jämför med andra japanska skådisar. Han är asbra hur som helst! Och Miura Haruma, underbar, kunde bara klaga på att han är med för lite!
Cumlin
2009-06-14
Detta är en fullt seriös film uppbyggt på nånting helt oseriöst.
doul
2009-05-30
Skulle knappast hävda att det här var en komedi, snarare någon sorts drama-aktigt. Efter de första minuterna hade jag höga förväntningar, som filmen inte riktigt levde upp till. Det är inte en dålig film, men inte heller så mycket våld/blod/etc som jag hade trott. Ganska mysig och sevärd.