2.5

Natten och staden

Ny version av Jules Dassin's film med samma namn från 1950. En mindre framgångsrik, skrupelfri advokat får för sig att han ska bli boxningspromotor. Problemet är att han inte har några pengar att finansiera sitt projekt med. Dessutom kan han inte låta bli att stöta på sin väns (och ägare till stambarens) hustru.

Originaltitel Night and the City
Regissör Irwin Winkler
Manus Richard Price
Genre Drama, Romantik, Thriller, Film-Noir, 90-tal
Skådespelare Robert De Niro, Jessica Lange, Jack Warden, Cliff Gorman, Alan King, Eli Wallach

Raimo_1985
2018-12-26
Tramsigt, mer som en komedi och mycket överspel av De Niro. Dock lite småtrevlig. Sen när man tycker det är helt okej då kommer värsta oj hoppsan-slutet. Nu har jag inte sett den gamla Natten och staden som jag förstått ska vara en noir och det här larvfilmen verkar vara ett hån mot originalet tycker jag.
Jannebanan
2013-11-30
Rätt så underhållande, men DeNiro har aldrig riktigt funkat i en komedi.
Gigi1943
2013-10-31
Den här var minsann riktigt riktigt usel, en riktig B-film!
Hysteria
2009-05-23
trodde filmen skulle vara så mkt mer men den blir så fruktanssvärt ointressant efter ett tag... dessvärre. :/ sen har jag funderat på om de är samma pub i denna filmen som i "a bronx tale" som förövrigt är en mkt bättre film...
jonbo
2007-10-23
Egentligen inte särskilt dålig och med en bra Robert De Niro (vad annars?). Men filmen är till sist ganska ointressant.
2006-09-30
Förbisedd och underskattad. Definitivt en av De Niros tio bästa filmer.
Bomkia
2006-09-17
Orginalet är bättre, men främst De Niro och Warden klarar sig iaf bra. 3a.
djonipony
2006-02-16
sådär. deniro mest jobbig. vore hemskt att ha en sån 'polare'.
RiffRandell
2005-07-16
De Niro och Lange i sina resp. sämsta film. Händer ingenting, mer intressant att köra in en gurka.
Mr.Purple
2004-10-03
Inte ens värd att kallas film-noir, originalet ska vara mycket bättre.