Natten är dagens mor

Utspelas i en svensk småstad hos en familj som driver ett hotell. Det uppstår problem i familjen som driver hotellet eftersom fadern är alkoholiserad.

Originaltitel Natten är dagens mor
Regissör Björn Melander
Manus Lars Norén
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Percy Brandt, Reine Brynolfsson, Lars-Erik Berenett, Lena Brogren
Filmnummer 20544

Frankish
2017-11-18
Svag femma. Såg denna och syskonföreställningen Kaos är granne med Gud på Stadsteatern i Stockholm, något av det bästa jag sett. Det var en mycket starkare upplevelse att se den på den levande scenen, men filmen räcker ändå till en, "som jag sade", svag femma.
AlbertSpica
2016-04-17
Börjar lite slött och ibland blir den lite tjatig men ofta är det riktigt bra.
oliver_twistor
2015-07-28
Födelsedag från helvetet.
2014-01-28
Enormt välskriven dialog med sylvassa repliker, levererade av en strålande ensemble. Men ändå känns det som att det trampas vatten, och efter knappa tre timmar är jag rätt så uttråkad. (7-/15)
Ihsahn
2013-05-26
Klart bättre än kaos är granne med gud, men filmen är i längsta laget utan att engagera så mycket
fr4llan
2013-04-08
Fruktansvärt bra skrivet. Man sympatiserar med alla samtidigt som man avskyr dem. Väl utformade karaktärer och det finns en hel del fantastiska scener. En av de bästa filmade teatrarna jag sett.
martineden
2011-09-02
Fullkomligt lysande! Skådespeleriet är mycket bra och scenernas dynamik avlöser varandra i en känslomässig berg och dalbana. Detta är mer åt drama hållet än en, i klassisk bemärkelse film, även om många grepp används vid filmandet. Mycket, mycket bra!! 4++
Johan2006
2007-07-28
Gud vad igenkännande de här karaktärererna var. Vilket manus där de rymmer så många bottnar! Första Norénpjäsen för mig men det blir defintivt fler...
HerrArne
2007-07-05
En teaterupplevelse som stannar kvar länge. Utmärkt ensemble.
GroundhogDave
2007-06-26
100% värd alla superlativ! "Jag tänker inte bli nån jävla sjöman!" Såg denna EFTER Kaos är granne med Gud... vilket är bakvänd tidsföljd då samma familj gestaltas i båda. Gör ej om mitt misstag eller gör det åtminstone med flit! ;)