3.1

Natt med en främling

Angie Rossini är en oskuldsfull Italiensk katolik som jobbar bakom disken på Macy’s köpcentrum. En dag får hon reda på att hon är gravid efter en kort flirt med musikern Rocky. Angie söker upp honom, men till en början minns han inte ens henne. Hon berättar att hon är gravid och behöver en doktor för att göra abort. Han hittar en doktor till henne och tillsammans arbetar de för att samla ihop pengar till aborten.

Originaltitel Love with the Proper Stranger
Regissör Robert Mulligan
Manus Arnold Schulman
Genre Drama, 60-tal
Skådespelare Natalie Wood, Steve McQueen, Edie Adams, Herschel Bernardi, Anne Hegira, Harvey Lembeck, Mario Badolati

LTT86
2015-04-16
En som......... jag vet inte vad jag ska säga. Jag försökte verkligen hänga med för att förstår den här filmen. För jag var förvirrande många gånger under filmen där jag inte förstår vad som händer och varför dom är där och varför karaktärerna var så där. Och karaktärerna förstår jag heller inte på. Jag vet att filmen heter "Love with the Proper Stranger", men visste dom ens varandras namn?? Inte en av dem mest förvirrande, men väldig nära.
ClintanTheKing
2013-12-07
Nja, det här var verkligen inget som jag fångade intresset för. Inte min kopp te helt enkelt.
Petterror
2013-08-06
Tråkiga karaktärer, händelsefattig handling och slätstrukna prestationer. Svag uppbyggnad och inget vidare djup i dialogerna. Seg film trots att den tog genvägar. 1a
Jonas77
2012-03-23
Jag gillar en del romantiska komedier men detta är nog den enda helt "romantiska" (komedifria) film jag gillar, och gillar skarpt. Där är egentligen inte så himla mkt handling, det är skådespelarna och miljöerna som gör filmen, och massor av statister. Amazon har länge skrivit att den ska komma som DVD men finns bara som VHS än så länge..
Mikka
2012-03-19
Det här är ett ganska deprimerande drama, mer urvattnad diskbänksrealism än något annat. Jag imponerades varken av storyn eller skådespeleriet, även om Natalie Wood var rätt charmig nu och då.
Mauwlin
2008-04-17
Var var den gravida magen, liksom?
MaraJade
2008-04-07
En riktigt trevligt film även om jag nog tycker att de kunde ha ansträngt lite mer för att få Natalie Wood att se gravid ut.