2.5

Naked Killer

En ung kvinna på flykt undan lagen för att dödat sin fars mördare lärs upp av en kvinnlig kampsportsexpert till att bli lönnmördare. Hennes träning och uppdrag störs emellertid av den polis som utreder morden och som också förälskat sig i den mystiska unga kvinnan.

Originaltitel Chik loh go yeung
Alternativ titel Chi luo gao yang
Regissör Clarence Fok Yiu-leung

2017-12-23
Nja..
SONGUN
2015-09-14
Ofta snygga hemmiljöer, snyggt foto, behagligt och roligt våld. Damernas kläder var fina modepärlor.
BrutusBeefcake
2015-02-11
Jobbigt klippt under actionsekvenserna och inte lika hårda actionscener som 90-tals HK-action brukar bjuda på. Men jag såg nog en klippt version eftersom min var på endast 92 minuter. Oavsett så har den absoluta sina "moments" och skönt porriga femme fatales. Förstår till viss dels dess kultstatus trots att 3:an hänger löst men jag är snäll idag. (7-/15)
Robkiller
2011-09-22
Har sett det här många gånger förut i "kvinnlig lönnmördare" filmer, och det här var väl en av de sämre, taskig musik, konstiga ljudeffekter, rätt usla skådespelare, alla actionscener körs i dubbla hastigheten av nån konstig anledning (kanske för att se coolt ut, nya filmer kör ju slow-motion istället) och överlag en rätt risig handling. Den har vissa scener som är ok och vissa kommentarer som är lite kul, men den kan väl inte på några sätt påstås vara sevärd.
Totenkopf
2008-07-25
Väldigt bra Hongkong -action, väldigt snäll cat III. Mer humoristisk än vad man kanske tror.
wkZ
2008-01-22
En underhållande kommentar i denna filmen gör den värd att se. "du ser ut som du ätit en kuk!" samnt att den är faktiskt väldivgt underhållande. även om det ska vara en kategori 3 film, vilket inte passar vem som helst kanske. Men om man ska se den så får man passa sig för en uppsjö av klippta versioner som finns ute.
rilo5775
2007-08-16
Ruskigt töntig.
PalRovhal
2006-04-11
Sen jag sköt min egen bror har jag inte kunnat få stånd! Bah!
Nervegas
2005-10-19
Hysteriskt rolig, om än dum och fånig. Den ursprungliga textningen gör bara filmen ännu galnare. Se den oklippt.
peterclash
2005-07-05
Vad fan vet ni inte vad det här är för sorts film? Den är ju nästan tuttfri och då heter den ändå Naked Killer! En av de mer, för den bredare publiken, tilltalande Cat III filmerna.