2.5

Nacho Libre

Nacho är en man som jobbar som kock på ett mexikanskt kloster. När klostret hamnar i finansiellt trubbel så bestämmer sig Nacho för att rädda klostret genom att ställa upp i en wrestling-turnering.

Originaltitel Nacho Libre
Regissör Jared Hess
Manus Jared Hess, Jerusha Hess, Mike White (I)
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare Jack Black, Héctor Jiménez, Ana de la Reguera, Darius Rose, Moises Arias, Diego Eduardo Gomez, Carlos Maycotte, Richard Montoya, Cesar Gonzalez, Rafael Montalvo, Julio Sandoval, Carla Jimenez, Peter Stormare

Skapad 2019-10-29 av crawler
Få kan ha undgått de senaste årens mest beryktade indiefenomen ”Napoleon Dynamite”: filmen som i USA spelat in över 44 miljoner dollar, trots sin blygsamma budget på fyra hundra tusen, och på ...   Läs mer »

BrutusBeefcake
2018-02-18
Jag gillar Jared Hess stil och som tydligt lyser fram även här. Men den är ju inte särskilt rolig någonstans, inte ens för ett stort wrestlingfan som mig...Egentligen kanske den förtjänar en etta, men den klarar sig precis ifrån det pga en viss charm som omger Nacho Libre. En dålig film tyvärr. (4-/15)
Murvel48
2017-04-11
Ganska underhållande, faktiskt...
2014-11-26
Det syns tydligt att det är Jared Hess som regisserat och skrivit manus, vi ser tydliga influenser från Napoleon Dynamite - den är gjord i samma stil. Jack Black är som alltid kul och väldigt larvig. Tycker ni om Jack Black och Napoleon Dynamite så kommer ni verkligen tycka om Nacho Libre. Massor av helsköna typer och väldigt roliga scener väntar.
LuxLisbon2
2014-11-12
Mycket tramsig brottningsrulle. Kunde varit roligare.
lekke
2014-06-28
Nja, lite för ojämn för att helt kunna rekommendera en titt. Missar således precis 2:an.
peu-depeu
2014-06-01
Filmen påminner mig hur filmer med Jack Black ovanligtvis är bra. Jag rör inte mungiperna en enda gång.
AlbinWesley
2014-04-08
Fånig förstås, men kul. Det som gör den bra är mest att den ser så bra ut.
Mr-Skogman
2013-08-22
Tycker detta är en utav Jack Blacks sämre filmer. Allt känns påtvingande och ansträngt. Svag 2a
Xenox
2012-06-25
Jag antar att filmen var ett försök till humor.

2012-06-18
Den her syntes jeg faktiskt var riktig underholdene. Jack Black er cool når han virkeligen vill det.