3.3

My Tutor Friend

Su-wan extraknäcker som privatlärare för att betala sin egen utbildning, men hon slutar alltid av en eller annan anledning. Hennes mamma ger henne en sista chans. Su-wans nya elev är en jämnårig rik kille som ligger två år efter i skolan, har lätt för att hamna i bråk och inte har några planer på att låta henne göra sitt jobb.

Originaltitel Donggabnaegi gwawoehagi
Regissör Kim Kyeong-hyeong
Manus Choi Su-wan
Genre 2000-tal, Komedi, Romantik
Skådespelare Kim Ha-Neul, Kong Yu, Kwon Sang-woo, Baek Il-seob, Kim Ji-woo

HerrNenne
2011-12-10
Skulle skippat slagsmålsscenerna, men annars var det en rätt mysig film. Saknar spets, men är en rätt typisk koreansk film därutöver.
DIProgan
2010-04-17
Precis som övriga asiatiska länder så kan uppenbarligen inte koreanerna göra "cool" film. Borde hålla sig till drama och romantik. Det här är mest fjantigt förutom i relationsbitarna.
SandraSweden
2010-02-24
Underbar film, den var underhållande och rolig med gulliga skådespelare.
AllyRegins
2009-04-13
Rolig och lättsan film som ger en underhållning men inte är den bästa
uCj
2007-08-26
Tja, den var inte så bra som jag hae hoppats. Var inte så jättekul, och bara rolig ibland. Bra var den trots det.
HarCees
2006-04-12
Den har sina stunder. Mycket gosig film!:)
St_affan
2006-02-13
Mycket underhållande film som ofta jämförs med My Sassy Girl. Kan väl förstå lite varför men denna kommer inte riktigt upp till samma nivå. Men det är en stark fyra som även innehåller några snygga fightingscener.
jp
2005-03-07
Tycker det här var en skön film =)