2.6

My Name Is Bruce

Bruce Campbell blir tagen för sin karaktär Ash från "Evil Dead" och tvingas bekämpa ett monster i en småstad i Oregon.

Originaltitel My Name Is Bruce
Regissör Bruce Campbell
Manus Mark Verheiden
Genre Komedi, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Bruce Campbell, Ted Raimi, Ellen Sandweiss, Grace Thorsen, Taylor Sharpe, Ben L McCain

Robkiller
2021-11-08
Lite underhållande, men överlag rätt risig.
Dream
2016-07-13
Förväntade mig att detta skulle bli roligt med tanke på Bruce Campbell! Men den här filmen kunde inte ens Bruce rädda tyvärr.
mr_magi
2013-08-02
Bland det sämsta jag har sett
pungsnigel
2013-04-25
Bruce borde aldrig göra en parodi på sig själv.
dafreakish
2013-02-10
Åh vad den försöker för mycket. Campbell är ju rätt charmig men det här försöket att göra en parodi på både sig själv och den genre han så desperat fastnat i blir för mycket. Ett citat från Ghost World får sammanfatta filmen så här: It\\'s so bad it has gone past good and back to bad again...
Totenkopf
2012-03-19
Underhållande kanske mest för de invigda som gillar Bruce Campbell, Även om det känns som det har snotts scener lite här är den helt klart sevärd.
Podpolkovnik
2012-03-07
Något ojämn prestation ifrån Campbell. Dock måste jag säga att den var bättre än vad jag väntade mig.
ziferN
2012-02-13
Definitivt underhållande, smått spännande och bara allmänt häftig och härlig med snygga effekter. Storyn är ju helt underbar i sin enkla form och favoriten Bruce Campbell visar verkligen vem som är kungen av B-filmer med sin häftiga personlighet. Filmen bjuder på skratt såväl som mycket underhållning på vägen som faktiskt håller hela tiden, fastän jag inte gillade slutet särskilt mycket. Men bra och njutsam tidsfördriv för ett stort Campbell-fan som jag!
vonadel
2012-02-11
En 'trams-film" som man får ta för vad den är. Tycker den har en del roliga sekvenser, men för att man ska uppskatta den till fullo måste man vara ett riktigt Bruce-fan. Kan inte påstå att jag är det, därför blir det ett medelbetyg. Bäst är nog "titelmelodin" som spelas lite då och då. Sätter sig på huvet..."Guan-Me, Guan-You, Guan-Di..." =)
johnny_silvers
2012-02-09
Filmen har onekligen kvalitéer - kvalitéer som emellertid är helt bundna till Bruce Campbell som kultfenomen. Referenserna till hans tidigare filmer är otaliga och oftast charmiga. Att i princip låta hela filmen vara uppbyggd kring detta är lika vågat som vanskligt. Och däri ligger också problemen med filmen; My name is Bruce är tvivelsutan enkom avsedd för fans av Bruce Campbell, vilket medför att övriga tittare inte har mycket att hämta då filmens ramhandling är minst sagt undermålig. Skådespelarinsatserna är dessutom under all kritik, men - på något sätt - tillhör det lite av charmen med filmen. Den sanslösa driften med B-filmer vid inspelningen av Cave Alien 2 är i mitt tycke filmens enskilda höjdpunkt.