Our Idiot Brother

Ned är en varmhjärtad men alltför godtrogen kille, en kombination som ofta försätter honom i oväntade situationer. Efter att ha avtjänat ett fängelsestraff för att ha sålt hasch till en uniformerad polis söker han upp sin flickvän, bara för att upptäcka att en annan man har tagit hans plats. För att få tak över huvudet söker han upp sina tre ambitiösa systrar som är måttligt roade av att ha Ned på halsen. Inte helt överraskande får hans besök saker att hända och sanningar att uppdagas...

Originaltitel Our Idiot Brother
Alternativ titel My Idiot Brother
Regissör Jesse Peretz
Manus Evgenia Peretz, David Schisgall
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Paul Rudd, Elizabeth Banks, Zooey Deschanel, Emily Mortimer, Kathryn Hahn, Steve Coogan, Hugh Dancy, Rashida Jones, Shirley Knight, T J Miller, Adam Scott, Janet Montgomery, Matthew Mindler, Sterling K Brown, James Biberi, Katie Aselton, Lydia Haug
Betygsantal 2011

Skapad 2019-11-14 av TimBuckley
Här kommer så återigen en så kallad ”alternativ” liten komedi om livet. Även om jag gissar att producenterna bakom just denna film hade hoppat högt i luften om de hade fått Disney som produkt...   Läs mer »

BarryHero
2021-11-26
Överraskade rolig film där Paul Rudd känns klippt och skuren för rollen som naiv men ändå godhjärtad brorsa. Ingen dålig rollista i övrigt heller.
Degager
2019-01-19
Ovanligt bra agerande av skådespelarna och en riktig feelgood film
wasteoftime
2017-03-03
Det är ju verkligen en simpel film, med ett rätt uselt manus egentligen. MEN! Det levereras faktiskt fantastiskt bra, och Paul Rudd är perfekt för den här rollen. Även de flesta andra roller fylls av personer som passar väldigt bra. Det är farligt nära att falla ner på en etta mellan varven, men jag kan inte låta bli att tycka att det är charmigt, om än korkat och simpelt. Det blir en tvåa, utan att jag helt kan förklara varför. Det är bara trevligt, helt enkelt, oftast.
Kajanus
2016-09-09
Manuset är verkligen på en låg nivå och de slentrianaktiga sidospåren saknar trovärdighet men Rudd enkom gör filmen sevärd. Hade den bara haft lite mer tyngd hade trean varit gjuten. Inte hopplös, bara utan hopp.
Körsbär
2016-09-04
Började kanske inte direkt övertygande, speciellt då man tänkte att han skulle vara en total idiot (baserat på titeln på filmen). Men man börjar sakta förstå hans karaktär o det känns som att man sympatiserar mer med honom än någon annan karaktär i filmen. Vilket kanske är tanken iof. Men hur som helst, den var väl helt okej ändå.
2015-01-11
Paul Rudd spelar sin typiskt charmiga och sympatiska karaktär även denn gång och jag älskar det. Själva filmen hade jag förväntat mig skulle varit roligare på ett mer tydligare sätt. Jag är dock inte besviken för denna komedi uppblandad med drama och underbara karaktärer att tycka om är vad jag helst vill ha. Rollistan är så underbar med Paul Rudd, Elizabeth Banks, Emily Mortimer, Zooey Deschanel, Steve Coogan, Tj Miller, Rashida Jones, Kathryn Hahn och Adam Scott.
swecarlsson
2014-08-20
Helt ok film, inte mycket skratt men man tycker synd om huvudkaraktären som bara vill alla väl, men det blir så fel. Svag trea.
2014-05-31
Rudd är sevärd och musiken är mysig. Men filmen är ett rent tidsfördriv. Inget vidare manus och skämten är antingen barnsliga eller diffusa och saknar poäng. Det känns snarast som ett romantiskt drama utan trovärdighet. Småtråkig och emellanåt småfånig. Jag tappade koncentrationen flera gånger.
AlbinWesley
2013-11-15
Varm, rolig och inte utan substans. Det är ju svårt att inte älska Rudd, vill jag hävda, och i den här typen av roller gör han sig ypperligt. Det gäller även övriga deltagare. Fin film.
Andreas_
2013-10-31
En riktigt bra och underhållande komedi, som tyvärr har en titel som antyder något helt annat. Jag trodde detta skulle vara ännu en fånig trams komedi ala Adam Sandler eller Rob Schneider, men tack å lov så blev jag väldigt fel bevisad när jag ändå gav denna film en chans, och jag blev verkligen glatt överraskad, för det är en skön, hjärtevärmande komedi, med en helt otroligt bra Paul Rudd i huvudrollen, jag har nog aldrig sett honom bättre framför kameran än i denna film. Även bi-rollerna som görs av Elizabeth Banks, Zooey Deschanel, Emily Mortimer samt även Steve Cogan är helt lysande. Så man ska verkligen bortse från titeln och se denna fina komedi om hur det kan bli när man är för snäll och godtrogen som person. Den når tyvärr inte riktigt upp till 4:an men hamnar på en mycket mycket stark 3:a.