My Dog Tulip

Filmen är en krönika över ett 15 år långt förhållande mellan en äldre herre och hans hund och kallas av upphovspersonerna själva för "en personlig kärlekshistoria".

Originaltitel My Dog Tulip
Regissör Sandra Fierlinger, Paul Fierlinger
Manus Sandra Fierlinger, Paul Fierlinger
Genre 2000-tal, Animerad
Skådespelare Christopher Plummer (röst), Isabella Rossellini (röst), Lynn Redgrave (röst), Brian Murray (röst), Peter Gerety (röst), Paul Hecht (röst), Euan Morton (röst)

Rune2000
2010-10-24
Håller med de flesta kritiska kommentarerna. Denna film ger en inblick i en relation mellan en man och hund som verkar lägga vikt på märkliga detaljerna och missar chansen att förmedla en intressant narrativ.
Zuzz
2010-10-24
Om det inte var för allt djurplågeri så hade den varit bra. Djurplågeri är vidrigt i ALLA former.
sparv
2010-10-22
Håller med Ola_Schubert, tyckte dock att slutet var väldigt fint och bra, därav en svag trea.
Ola_Schubert
2010-10-22
Filmen innehöll vissa insikter och vissa bilder var fint tecknade. Men den totala fixeringen vid avföring, analhål, parning osv. gav en obehaglig bismak. Jag började nästan undra om kärleken till hunden slagit över till zoofili. En stark tvåa i betyg.
BrokenEnglish
2010-10-21
Lovely! Liknar min hund :)