My Dad Is 100 Years Old

Isabella Rossellinis hyllning till sin far Roberto Rossellini som skulle ha fyllt 100 år 2006. Isabella spelar rollerna som sin mor Ingrid Bergman och sin fars kollegor.

Originaltitel My Dad Is 100 Years Old
Regissör Guy Maddin
Manus Isabella Rossellini
Genre Kortfilm, Biografi, Dokumentär, 2000-tal
Skådespelare Isabella Rossellini, Isaac Paz Sr

Hypostas
2013-03-06
Kärleksfull hyllning av Isabella Rossellini till sin far Roberto Rossellini. Filmen är kanske inte värd mer än en trea om man betygsätter Isabellas imitationer, men den är så underhållande och fin att jag ändå sätter en svag fyra. Ett måste för filmnördar och vore en perfekt film att visa på A-kursen i Filmvetenskap.
PeterTheW
2011-11-13
Det är intressant och imitationerna av kända regissörer och filmskapare är härliga... tyvärr är den samtidigt ganska jobbig.
hsimpson
2011-11-13
Kunde ha varit riktigt intressant, men det här gav mig mest huvudvärk.
MrsSmiths
2007-05-11
Det är alltid något extra magiskt över en dotter som förklarar sin kärlek till sin far, men här lyckas man inte riktigt fånga den magiken trots Maddins otroliga förmåga att skapa stämning och miljöer. Antar att det handlar om att Isabella inte känns helt äkta i sin dialog.
tinytears
2006-01-22
Guy Maddins hantlag är alltid bra. Man förstår att Isabella Rossellini och Guy Maddin vill arbeta ihop igen efter mästerverket Saddest Music In the World.