2.5

My Boy Jack

Året är 1915 och första världskriget härjar i Europa. Den blott 17-årige Jack Kippling önskar, liksom många andra i hans ålder inget hellre än att få strida för sitt land, något som uppmuntras av fadern. Jacks närsynthet gör dock att armén avfärdar hans ansökan. Genom sitt inflytande fixar pappan en plats åt Jack, något som skapar konflikter inom familjen.

Originaltitel My Boy Jack
Regissör Brian Kirk
Manus David Haig
Genre Drama, Krig, 2000-tal
Skådespelare David Haig, Daniel Radcliffe, Kim Cattrall, Carey Mulligan, Julian Wadham, Martin McCann

2021-11-01
Ganska bra film...
Gyllenbock
2011-10-31
Stabil, jag gillar de gamla miljöerna från engelska landsbygden samt förstås det härliga engelska språket. En tragisk historia, men Kipplings son var bara en i mängden av miljoner offer, sjukt nog.
SHAAWW
2010-07-10
Hade verkligem trott att den här skulle vara bra och det var kul att se Daniel Redcliffe i något annat för en gång skull men gud vad besviken jag blev.. Svag 2a.
Kubrick
2010-04-10
Stel och seg film, bryr mig inte så mycket om karaktärerna. Filmen är verkligen inte dålig, men kan inte ge den mer än en tvåa.
Bonebreaker
2009-07-24
Ganska lagom. Blir lite pajigt med Radcliffe emellanåt, men det förstör inte filmen i alla fall.
soad_87
2009-06-15
Jag gillade den!
Dutch
2009-04-29
Vilken hemsk skådespelare Radcliffe är.