2.2

Mitt stora feta grekiska bröllop 2

Efter att ha tillbringat större delen av sin tid med att fokusera på deras bråkiga tonårsdotter, står Toula och Ian inför äktenskapliga problem samtidigt som de måste handskas med ännu en grekiskt bröllop - den här gången, ännu större och fetare.

Originaltitel My Big Fat Greek Wedding 2
Regissör Kirk Jones
Manus Nia Vardalos
Genre Komedi, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Nia Vardalos, John Corbett, Michael Constantine, Lainie Kazan, Andrea Martin, Gia Carides, Joey Fatone, Elena Kampouris, Alex Wolff, Louis Mandylor, Bess Meisler, Stavroula Logothettis, Gerry Mendicino, Mark Margolis, Ian Gomez, John Stamos, Rita Wilson
Filmnummer 119397

AngelsDiary
2018-02-24
Inte lika underhållande som första men okej att slö titta på
2018-01-01
Då det gått över 15 år sedan den första filmen kom så valde jag att se om den innan jag så denna uppföljaren. De första filmen var inte bara en megasuccé ekonomiskt(över 360 miljoner dollar intjänade) utan kommer med en sevärd historia fylld med charm, kulturkrockar och feelgood. Denna uppföljaren har inte alls lika härlig historia men samtidigt såg jag den främst för att återse filmkaraktärerna igen. Helt Ok film som tjänar på att man har första filmen fräsch i minnet. 3-
StureStenhög
2017-03-03
Sämre än första filmen antar jag, att jag av någon anledning har en tvåa i betyg på den tyder väl på det, men jag minns den knappt alls, så den kan mycket väl ha varit lika dyngdålig den. Upplägget är iaf värdelöst redan från början, det finns förvisso många dåliga kategorier av humor, men knasiga etniska stereotyper är nog ändå därnere i det absoluta bottenskiktet. När det dessutom är så trött och övertydligt som det är här, så är det kanske inte konstigt att många försök till skämt gör lite ont i själen att beskåda. Michael Constantine borde i synnerhet slängas i dammen, herrejävlar vilken pöbelkaraktär. Ettan var spikad redan efter några minuter
Raimo_1985
2017-02-13
Godkänt rolig men väldigt onödig uppföljare.
foppa99
2016-10-09
Skådespeleriet e ju under all kritik
asasae
2016-07-19
Ettan var bättre!
GrandMaster_E
2016-07-16
Finns inte så mycket ilska man kan känna mot denna även fast den känns som lite av en desperat "cash-grab". Den puttrar på. Lite charmig, en anings aning överdriven, rätt harmlös. Är man desperat att få följa den lilla familjen 15 år senare blir man väl knappast besviken.
arruba
2016-06-20
Alltså det är en töntig jäkla rulle med några goa skämt i mellan åt, går den på tv kan man lika gärna "slökolla"
FUR
2016-05-12
Ojämn men värdig uppföljare!