2.2

MXP: Most Xtreme Primate

Efter att ha tillbringat det senaste året med att spela ishockey och åka rullbräda är det dags för schimpansen Jack att dra till skidbacken för att lära sig åka snowboard. Det dröjer inte länge förrän hans nya vintersportkunskaper kommer till nytta.

Originaltitel MXP: Most Xtreme Primate
Alternativ titel MVP 3
Regissör Robert Vince
Manus Anna Singer, Anne Vince, Anna McRoberts
Genre 2000-tal, Komedi
Skådespelare Robby Benson, Devin Douglas Drewitz, Trevor Wright, Gwynyth Walsh, James Crescenzo, Ben Baxter, Jason Bryden, Chris Burns, Ian Bagg, Nicole McKay, Rob Tinkler

Poffo
2009-11-03
don't forget the guacamoooooleeeee
StureStenhög
2009-10-26
Lite osäker på vilket betyg den här filmen förtjänar, men när det kommer till crazy djurfilm så avrundar jag gärna uppåt och ger den en trea. De evigt svinande Jack och Louie är trots helt suveräna karaktärer och man låter verkligen dem stå i centrum också. Även om man inte kommer upp i samma höga nivå som i filmen innan så är det bra underhållning från början till slut. Trots att Robert Vince återigen dammar av sitt standardmanus och att ungen är lite småvidrig, så finns det inget jag stör mig överdrivet mycket på heller
paninaro
2009-10-18
Ja, vad ska man säga? Robert Vince har än en gång gjort lite småändringar i sitt standardmanus och vips så är det en ny film. Men det är ju trots allt lite charmigt vid det här laget. Jack och Louie är i alla fall två primater som jag är väldigt glad att jag fick stifta bekantskap med. Jag tror bestämt att dessa två rackare tar chansen att svina i princip varje scen de är med i, och det är ju precis så man vill ha de små liven. Jag tror nästan det var så att man blev lite inspirerad själv. I alla fall, denna dynamiska duo står även för filmens överlägset bästa skådespelarinsatser. Till den lillgamla ungen som bara går runt och tycker synd om sig själv måste jag säga: Hur fan ska du kunna få några kompisar när du är tråkigare och träigare än en planka? Sluta se ut som ett aber och ryck upp dig fö' fan. Nu ordnade det sig ju förvisso för honom i alla fall eftersom han blev kompis med en svinande apa, vilket ju är den bästa sociala kontakt man kan knyta, men det är inte poängen. Jaja, jag tackar Jack och Louie för underhållningen.
karlmats
2009-10-18
Jack är tillbaka med storm och flyger bort, han blev bortflugen i början och hamnar i Colorado av alla ställen. Den här rullen följer givetvis mallen för den här genren fullständigt och man lyckas faktiskt upprepa succén från den förra filmen även om den inte är riktigt lika bra. Framförallt bygger detta på att man även här hittar väldigt få saker att störa sig på och det är faktiskt väldigt kul att se Jack åka bräda, sidohistorien med svin-Louie och mamman i Mexico bryter också av bra. Bäst förutom aporna är Trevor Wright som spelar över på ett härligt sätt, Nicole McKay fyller "söta tjejen"-rollen på ett mycket bra sätt också. Badding-underhuggarna är lite tama men det vägs upp av en rätt skön storskurk. Stämningen är bra rakt igenom och mot slutet när säcken ska knytas ihop blir det så pass sentimentalt att det är svårt att hålla tillbaka glädjetårarna. Håll även utkik under eftertexterna efter en musikalisk uppvisning i världsklass signerat señor simian själv.