Musse Pigg på bal

Musse kommer för att hämta Mimmi i häst och vagn, men får se sig slagen av Pete (sedermera Svarte Petter) som kommer i bil. Väl på dansen lyckas Svarte Petter återigen bättre än Musse vilket gör detta till en av få filmer där han vinner över Musse.

Originaltitel The Barn Dance
Regissör Walt Disney
Genre 20-tal, Animerad, Familjefilm, Komedi, Kortfilm
Skådespelare Walt Disney (röst), Marcellite Garner (röst)

djonipony
2023-10-26
2.5. Kul att lemlästande gör comeback när ett halvt ben klipps av och resten ändå fortsätter fungera, men annars just under de två första Musse-kortisarna. Väntar än så länge på en ljud-Musse värdig en trea.
Rune2000
2023-09-09
Riktigt underhållande att läsa alla kommentarer här i tråden! Verkar som att denna 94 år gamla kortfilm berör människor än idag.
Andravåningen
2016-04-23
Tycker konsekvensen med vilken de exponerar Mimi piggs trosor i de här gamla filmerna är underhållande. Kanske annars inte hör till toppskiktet av mussefilmer.
DanielMott
2009-03-06
In your face!
Christofer
2008-06-07
Mimmi är ju en riktig slampa.
Shilliboo
2007-01-19
Det bästa är när musse lipar!
JasonVoorhees
2006-11-03
Trevlig Mussefilm som fortfarande är rolig och underhållande. Gillar det olyckliga slutet!
Kubrick
2006-08-26
Riktigt rolig när Musses fötter blir större och han trampar på Mimmi.
Mr.Purple
2005-10-19
Men herre gud, sluta vara så jävla feministisk. kvinnosynen har varit rutten genom alla tider.
Semiramis
2005-09-23
Skön kvinnosyn de hade på den här tiden...