3.2

Musse Pigg och hans vänner firar jul

"Hur firade Musse, Mimmi och deras vänner Långben, Kalle, Kajsa och Pluto julen förr? Minns gångna tiders förtrollande jular tillsammans med hela det berömda gänget från Disneys magiska värld. Till sist får vi njuta av hela den stjärnspäckade ensemblen då de gemensamt stämmer upp i några stämningsfullt framförda julsånger, så som bara de kan. Musse och hans vänner firar jul har alla chanser att bli en riktig jullovsklassiker."

Originaltitel Mickey's Once Upon a Christmas
Regissör Alex Mann, Jun Falkenstein, Bradley Raymond, Toby Shelton, Bill Speers
Manus Charlie Cohen, Richard Cray, Carter Crocker, Scott Gorden, Temple Mathews, Thomas R Nance
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Wayne Allwine (röst), Tony Anselmo (röst), Jeff Bennett (röst), Corey Burton (röst), Jim Cummings (röst), Bill Farmer (röst), Shaun Fleming (röst), Kelsey Grammer (röst)

2022-02-13
En julfilm inget mer med det...
darkmist82
2021-12-22
Musse Pigg och hans vänner firar jul är en klassisk animerad film med nya julberättelser då den först kom. Vi får följa tre separat historier där vi får lära oss olika betydelser om julen. Fina berättelser som fungerar lika väl idag som den gjorde då.
2016-10-16
En väldigt bra film som egentligen består av tre kortfilmer. Lyfter på ett bra sätt fram vad julen handlar om.
Lotso
2015-12-07
I sin helhet är detta ändå en bra julfilm att sätta på till familjen under säsongen. Vad som gör filmen sevärd är dess mysighetsfaktor som är på topp. Historierna i sig är inte så värst intressanta eller unika. Budskapen har man hört och sett förr. Men för småbarn kan det vara något nytt och då är det en bra moral barnen får från filmen. Personligen hade jag nog satt på Mickey's Christmas Carol som fortfarande är favoriten från Disneys julfilmer i form utav Musse, Kalle och Långben.
DrJW
2014-12-31
Är säker på att Kalle och hans släkt är kannibaler eftersom dem äter en kalkon...gillar filmens budskap, men filmen i sig var bara halvdant.
Luene
2013-12-09
Helt klart en mysig men "uppfostrande" barnfilm med julkänsla.
LTT86
2013-11-20
Ska vara helt ärlig, jag gillade bara Musse Piggs story, dom andra så kände det inte så intressanta. Vet inte varför, kanske beroende det på att deras story var lite mer magisk medan Musses var mer realistisk. Och moralen med deras story var att lära sig att sina misstag medan Musses story var enkelt att köpa en present, ingenting av att lära av sina misstag eller att försöka bli en bättre person. Så även om det här kommer att göra många arga på mig så måste jag vara ärlig, jag gillade inte det här, en enkelt tvåa.
Intro
2010-11-14
jul jul jul jul
LaDecima
2010-05-03
Bara för att man var liten och såg den då.
jaghardamp
2009-12-22
Är det inte Indian Jones-inspirerat när Långben är i köpcentrumet? Härlig att kolla på i juletid.