3.3

Music Within

Den sanna historien om Richard Pimentel, en briljant offentlig talare med ett ruffigt förflutet, som återvänder från Vietnam allvarligt hörselskadad och hittar ett nytt syfte kring hans ansträngningar som berör stödet till handikappade amerikaner.

Originaltitel Music Within
Regissör Steven Sawalich
Manus Bret McKinney, Mark Andrew Olsen, Kelly Kennemer
Genre Drama, Komedi, Romantik, Musikal, Krig, 2000-tal, Biografi
Skådespelare Rebecca De Mornay, Leslie Nielsen, Ron Livingston, Melissa George, Hector Elizondo, Michael Sheen, Yul Vazquez

Bomkia
2015-12-20
Lite småseg men förövrigt mysig film. Gillade Sheens karaktär. 3+
yrkeschaufföre
2015-03-10
Intressant liv men inte lika intressant film.
okidoki
2015-03-10
Men så träig.
Roarer
2010-01-20
Ganska PK historia som dock håller intresset uppe filmen igenom.
larsekorre
2009-08-16
Den börjar bra och intressant men varför smörar det ut och blir så amerikanskt?
dr.kristina
2009-06-15
Åh jag bara älskar sådana här filmer - med berättelser om människor som gör en skillnad o finner sig själva. Håller dock med att Melissa George är totalt fel-placerad i sin roll. I övrigt - skön film!
Al_padrino
2009-05-29
Jag älskar att Ron Livingston såg likadan ut i 30 år. Det borde ha varit storyn istället.
InzZzomnia
2008-08-08
Den bästa "Based on a true story"-film jag sett. Storyn berättas på ett väldigt bra sätt och Livingston och Sheen gör lysande insatser. Riktigt nära en 5a men Melissa George är inget vidare och det plötsliga inhoppet av Leslie Nielsen (som jag inte trodde kunde göra en seriös roll, men han klarar det faktiskt riktigt bra) får mig och tro för en stund att handlingen skall ta en absurd vändning till 'Nakna Pistolen femtioelva' och detta förstör stämningen och rytmen i filmen på något konstigt sätt. En stor fel-casting att ta en skådis med sån tydlig stämpel. Så det blir bara en 4a, eller en 4,7a..
cnt
2008-04-03
Helt OK, lite övertydlig ibland och puttinuttit. Men sevärd.
andraideal
2008-04-02
Hmm, 4 eller 3 är frågan. Känns lite väl glorifierande emellanåt även om den nu baseras på en sann story. Ron Livingston är dock bra och den är fint gjord. 3 får det bli.