2.6

Muppets Most Wanted

Mupparna är på världsturné men under deras vistelse i Europa så blir de anklagade för att ha begått ett rån. Rånaren beskrivs som Kermit, så nu måste de muppiga komikerna återställa sin heder som ärliga underhållare och behålla sin åtkomst i rampljuset...

Originaltitel Muppets Most Wanted
Alternativ titel Mupparna 2
Regissör James Bobin
Manus James Bobin, Nicholas Stoller
Genre Komedi, Kriminalare, Musikal, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Ty Burrell, Tina Fey, Ricky Gervais, Peter Linz (röst), Steve Whitmire (röst), Eric Jacobson (röst), Dave Goelz (röst), Matt Vogel (röst), Bill Barretta (röst), David Rudman (röst), Louise Gold (röst)

Skapad 2019-11-10 av AugustDellert
Jag växte upp med The Muppet Show, Jim Hensons charmiga tv-serie med dockor i huvudrollerna. Så jag har en nostalgisk förkärlek för Kermit, Fozzie, Miss Piggy, Gonzo och alla de andra färgglada ...   Läs mer »

finkan
2019-12-31
Helt ok, kul m skådisarna som var med
yrkeschaufföre
2017-12-11
Inte i samma klass som den förra. Stort plus för Tina Fey men i övrigt haltar handlingen lite grand.
Brouhaha
2016-01-20
Jag vet inte riktigt. Har aldrig sett Mupparna förut, så det är kanske inte så enkelt att ta till sig som vuxen. Men de skådespelare som är med i filmen är ändå rätt kul, som Ty, Tina, Ricky och givetvis Ray Liotta!
Robodan
2015-09-10
Klart godkänd. Några skratt och en OK, men lite trött story. Man gör lite för lite av alla cameos.
AlbinWesley
2014-11-26
Återföreningen för några år sen var genomgående suverän med några exceptionellt höga toppar. Den här rör sig hela tiden strax under. Den är rolig och välgjord, men har inte samma underbara känsla, och musiken/låtarna är överlag något mindre utmärkta. Men hög lägstanivå, det har de då alltid, mupparna.
Metheuz
2014-11-20
Säger som mupparna själva i filmens första musiknummer, "and everybody knows that the sequel's never quite as good". Stör mig alltid på filmer med förväxlingstema, vilket jag även gjorde denna gång. Ricky Gervais var inte lite intressant som huvudmänniska som Segel.
2014-10-25
Anledningen till att jag ville se denna film var den att jag hade fått för mig att jag tyckte väldigt mycket om den första filmen(vilket inte var fallet). Jag hade dock en trevlig stund med denna film där jag överraskades över hur underhållande och bra sångnumren var. I övrigt gladde Tina Fey(som vanligt) och kemin mellan örnen Sam och Ty Burrell minnesvärd. Det känns som att jag borde ge den första filmen en chans till. 3+
Bomkia
2014-09-18
Mupparna är alltid underhållande. 3a.
myslas
2014-08-24
Förra filmen var en fantastisk comeback för mupparna. Här går de ifrån allting som gjorde den bra och istället får vi en fånig röra, lite som de senare delarna av Polisskolan.
BarryHero
2014-08-06
Smakul pa sina stallen men mest en besvikelse. Gervais kommer inte alls till sin ratt i sin roll. Den forra var betydligt battre.