2.6

Münsters fall

En förmögen vinimportör hittas brutalt mördad med ett kraftigt slag mot huvudet. Münster får fallet på sitt bord. Den huvudmisstänkte är offrets före detta kompanjon. Münster, som till en början anser fallet solklart börjar emellertid tvivla. Genom att gå emot en utredning som redan är klar riskerar han sitt eget liv.

Originaltitel Münsters fall
Alternativ titel Van Veeteren - Münsters Fall, Munsters Fall, Van Veeteren - Munsters Fall
Regissör Rickard Petrelius
Manus Björn Carlström, Mårten Skogman, Stefan Thunberg
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Sven Wollter, Thomas Hanzon, Philip Zandén, Pia Green, Sten Johan Hedman, Elisabeth Carlsson, Lars Göran Carlsson, Gustaf Hammarsten, Eva Rexed

Ola_Schubert
2009-09-25
Så här skrev jag på Lovefilm: "Framförallt så gillar jag hur de skildrar polisarbete och vad intution, envishet och intigritet betyder. Det får bli en mycket stark trea i betyg ifrån mig" Så i väntan på en ev omtitt så får det väl bli en stark trea i betyg.
Miss_Blue
2009-04-06
En ganska tråkig polishistoria, men Sven Wolters Van Veeteren är ju så skön att det lyfter betyget ett snäpp. Och jag gillar slutet.
Ihsahn
2009-04-06
Inte direkt någon vidare bra polisfilm. Många klichéer, och väldigt lite Van Veeteren.
OneX
2009-04-05
Det här var bara ett nja från mig. inget jag skulle vilja se om.
Belmont84
2009-04-05
Skjut mig.
Jonnalill
2008-03-25
Skönt seg och dyster. Jag har uppenbarligen en fäbless för miljöerna och tempot i van Veeterenfilmerna. :)
Christofer
2008-02-03
Ett plus att den inte är lika lång som vissa av de andra. Tyvärr är den dock nästan lika seg, vilket jag inte trodde den skulle vara. På 90 minuter hade jag väntat mig ett bättre tempo. Inte något vidare skådespeleri, vilket det ju inte är i någon av de andra i serien heller. Sammantaget ungefär vad jag hade väntat mig...
FilmGuden
2008-01-16
Riktigt trist, den sämsta i serien skulle jag påstå. Sven Wollter har här bara en biroll. Inte helt kass, men rejält ointressant och tråkig.
smashing_kivi
2007-11-12
Stackars Wollter!
Clasen
2007-11-06
Visst finns det en del småsaker att anmärka på men på nåt sätt är det befriande med det makliga tempot. Och den murriga stämningen passar på nåt sätt så här i november. Hyfsade skådespelarinsatser rätt igenom faktiskt.