2.6

Münsters fall

En förmögen vinimportör hittas brutalt mördad med ett kraftigt slag mot huvudet. Münster får fallet på sitt bord. Den huvudmisstänkte är offrets före detta kompanjon. Münster, som till en början anser fallet solklart börjar emellertid tvivla. Genom att gå emot en utredning som redan är klar riskerar han sitt eget liv.

Originaltitel Münsters fall
Alternativ titel Van Veeteren - Münsters Fall, Munsters Fall, Van Veeteren - Munsters Fall
Regissör Rickard Petrelius
Manus Björn Carlström, Mårten Skogman, Stefan Thunberg
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Sven Wollter, Thomas Hanzon, Philip Zandén, Pia Green, Sten Johan Hedman, Elisabeth Carlsson, Lars Göran Carlsson, Gustaf Hammarsten, Eva Rexed

dudson
2020-10-06
Ja jävlar! Tänkte ge denna Swe-krim-genre en chans. Men vad fan fick man...Beck. Wallander.. Ärju Mästerverk igemförelse...Mot detta skämt till krim-serie...
PolPut
2016-01-08
Här går man runt och tycker att Beck och Falk är skit men så visar det sig att vi har Van vetekli-filmerna som är ännu sämre. Fy fan va dåligt det här är.
2014-11-09
Chockad, Jag är chockad. Denna film var inte bara bra utan riktigt bra. Denna historia är förutom att vara skickligt utförd både intressant och oförutsägbar. Styrkan ligger också i att här ligger inte fokus på Van Veeteren utan istället på Münster. Thomas Hanson klarar det ansvaret galant. Just skådespelarna är ovanligt bra rakt över. 4-
ClintanTheKing
2014-02-23
I stil med föregångaren, alltså ganska så blek. Duger att se en gång dock.

2013-07-14
Standard.
Xenox
2012-07-23
Svag trea. En av de sämre i serien.
Gigi1943
2012-02-13
Alla Nessers böcker är mina favoriter men som vanligt blir en film aalltid (tyvärr) sämre än förlagan. Dock tycker jag att Van Veeteren är sevärda så det blir ett medelbetyg här.
Tobias96
2010-07-31
Usch, fy skam vilken dålig film, den sämsta i serien helt klart, och asdåligt slut också
yrkeschaufföre
2010-07-20
Mitt betyg är högt eftersom jag gillar Sven Wollter. Filmen i sig är väl knappt medel.
ShittyChicken
2010-06-21
Filmen var inget vidare och hamnar inte speciellt högt upp på listan inom genren. Men den funkar som underhållning av svensk film, även om den inte innehåller någon direkt spänning eller någonting som vi inte har sett förut. En okej trea, en tvåa skulle ändå vara för lågt.