3.4

MST3K: The Movie

Komedi om en kille och hans robotar som är utsatta för en galen vetenskapsmans hemska experiment. Han är för evigt fångad på en rymdstation och tvingas att se dåliga filmer om och om igen, annars utsätts han för elchoker. Enda sättet att överleva filmerna är att driva med dem hela tiden. En gammal kultserie från början som driver med konceptet att sitta och tala högt i biosalonger.

Originaltitel Mystery Science Theater 3000: The Movie
Regissör Jim Mallon
Manus Paul Chaplin, Jim Mallon, Bridget Jones, Kevin Murphy, Mary Jo Pehl, Michael J Nelson, Trace Beaulieu
Genre Komedi, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Trace Beaulieu, Michael J Nelson, Jim Mallon, Kevin Murphy, John Brady

2018-08-29
Ett par roliga kommentarer men överlag är det bara störigt och drygt. Riktigt dåligt.
MaxMackan
2015-01-04
Älskar alla hostsegment som fått ett ansiktslyft i filmen. Men själva riffandet är inte det bästa, finns bättre i själva serien...
elzplz
2012-08-04
"oh yeah, this is when science didn't have to have any specific purpose" <3

2010-01-16
MST3k var ett underbart program, jag saknar det fortfarande från och till. Denna film skulle dock lika gärna kunnat varit ett vanligt avsnitt. Inte tillräckligt utmärkande.
Borste
2009-10-24
Stundtals sömnpiller, med ett antal guldklimpar. Den får pluspoäng för att jag själv är likadan och inte kan sluta kommentera när jag ser dåliga filmer, och för att deras "Heil Hitler!" när tysken kommer i bild fick mig att inte kunna sluta skratta förrän ett bra tag efter att skämtet sagts.
Patrek
2009-10-23
hmm, rätt roligt ibland, men inte tillräckligt ofta. Däremot ganska soft att få en gammal b-film uppiffad så här. Cutscenerna kändes trista och onödiga. Kanske blir till att se nån mer mst3k ändå...
hanuman
2009-10-15
Världens i särklass bästa film. Den som inte gillade/förstod den här borde tvångssteriliseras och fråntas sin rösträtt... Vilket i sin tur antagligen skulle leda till att Sverigedemokraterna återigen fick 3 röster i nästa regeringsval. Mingers!
karlmats
2009-09-07
Då fick man äntligen ta del av hela MST3K-fenomenet och det här räcker nog gott för resten av livet känner jag. Idén är det ju inga större fel på, verkligen inte, men problemet är ju att de här killarna helt enkelt inte alls är roliga. Hade det varit Ricky Gervais & co hade det här kunnat blivit hur bra som helst men nu känns det mest som att man faktiskt sitter i en biosalong och kollar på en rätt kass film som blir ännu kassare av att det är ett gäng idioter som tror de är roliga på raden framför. This Island Earth hade sina poänger och var en rätt stark 2a ändå, den här versionen tillförde ingenting förutom ett par enstaka skämt som var okej.
DanielMott
2008-08-11
Jag är inte särskilt förtjust i MST3K och dessutom hackar de sönder och förstör en sci-fi favorit, This Island Earth.
kriahg90
2008-07-16
Kunde ingen varnat för att det var en film för barn under 10 år, amerikanska barn.