2.8

Mr Stink

Mr Stink - en uteliggare som plötsligt får en vän i den unga flickan Chloe. Ett hjärtvärmande drama baserat på en bok av David Walliams.

Originaltitel Mr. Stink
Regissör Declan Lowney
Manus David Walliams
Genre Drama, Familjefilm, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Nell Tiger Free, Hugh Bonneville, Sheridan Smith, Johnny Vegas, Isabella Blake-Thomas, Steve Pemberton, David Walliams, Harish Patel

Berniey
2014-01-03
Absolut, en jättetrevlig familjeberättelse som säkert hade kunnat byggas ut ännu mera men det räckte en bra bit.
yrkeschaufföre
2014-01-03
Kul och gullig, övertydlig som barnfilmer brukar vara men väl värd att se. Skönt att David Walliams som PM.
KyLLo
2013-05-12
Jag blev överraskad, för när jag såg att SVT1 visade en brittisk tv-film så tänkte jag direkt på dialogbaserad film för en vuxen publik och inte alls en familjefilm av det här slaget. En vacker och mysig film med fina färger, skön musik, budskap och en hel del humor. Tydliga personporträtt med väldigt olika personligheter. Men filmen, som bygger på en barnbok, blir dessvärre överdrivet fånig/barnslig emellanåt och det förekommer även några övernaturliga inslag. Sådant som stör mig men säkert inte barn.
JanneN
2013-05-11
Både rolig och hjärtevärmande film.