MR 73

En avdankad polis från Marseille ges en chans att ta sig upp i sadeln igen genom att skydda en kvinna från den man som dödade hennes föräldrar. Mannen ska just bli frisläppt från fängelset.

Originaltitel MR 73
Alternativ titel The Last Deadly Mission
Regissör Olivier Marchal
Manus Olivier Marchal
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Daniel Auteuil, Olivia Bonamy, Catherine Marchal, Francis Renaud, Gérald Laroche, Guy Lecluyse, Philippe Nahon, Louise Monot

Gröne_Orm
2012-11-19
Lortigt så det blir stereotypt, men jag är ju så förlåtande mot just den stereotypen. Daniel Auteuil vill jag minnas var anledningen att den här hamnade i Vill se-listan.
amam
2010-12-13
Det var värst vad allt var skitigt i den här filmen.
ca6
2010-12-12
snudd på 4, hollywood känns väldigt avlägset.
Adoniram
2010-11-06
Smutsigt, hårdkokt och ändå känsloladdat, suveräna skådisar - en högst förträfflig film.
Astrojacob
2010-08-16
Modern filmklassiker i fransk miljö. Tycker bara synd om dem som är uppfödda med CGI o hetsande MTV-klipp. Detta var 100% knallhård, hårdkokt fransk polisthriller med en superb Daniel Auteuil som desillusionerad, alkoholiserad "flique" (snut). Temat sorg-besvikelse-hämnd kryddat med en sanslös gore och otroligt snyggt foto, kan detta bara bli en Mästerlig Femma. Har sett många polisfilmer o serier i mina dagar, men detta var nåt av det allra bästa jag sett. Merci.
2010-07-19
Tung fransk thriller med riktigt snyggt foto. Det är nåt speciellt med franska thriller och actions. Kanske hade den kunnat kortats lite.
Luziradus
2010-07-02
Gillade den här mycket. Kan inte sätta fingret på vad det var, är lite trött på amerikanska deckare så det har en klar påverkan. Gillade filmens foto och slutet
rilo5775
2010-06-27
olidligt seg, roligt slut.
Czechflash
2009-06-11
Under de två timmarna händer tyvärr inte tillräckligt trots materialet till att göra detta till en både intensiv och tät film. Att det baseras på verkliga händelser gör nog att det inte blir mer - man ska känna istället och det lyckas man inte få ut. Man ska inte förvänta sig en ny "Fiender emellan".
MortenB
2008-10-12
En helt ok film. Fungerar bra som tillfällig underhållning. Lite för mkt klyshor drar ner betyget. Däremot är det bra foto vilket gör den sevärd.