3.9

Motorsågen

En berättelse om hur ett lag skogsarbetare reagerar när skogsbolaget vill införa motorsågen.

Originaltitel Motorsågen
Regissör Lars-Göran Pettersson
Manus Lars-Göran Pettersson
Genre Drama, 80-tal
Skådespelare Bo Lindström, Göran Nilsson, Åke Lindman, Anders Nyström, Gustav Kling, Anja Landgre, Emy Storm, Rune Jansson, Henning Lundström, Bill Lindfors, Holger Tångström

AlbinWesley
2014-12-07
Jisses så mycket femmor det var här. Det fattar jag inte alls. Men tyckte den var mycket bra! Fint arbetarpatos, goda poänger om hyckleri och intressanta mänskliga relationer. Hade man klippt ner den ytterligare, kanske en kvart typ så den landar på dryga 50, så hade den blivit en riktigt effektiv liten bit. Vidare hade jag gärna sett den lite mer stiliserad rent visuellt, mer tillfredsställande på så vis. Då hade den blivit en favorit.
2013-11-22
FInns nu på Öppet arkiv.
foppa99
2013-04-21
Så många kul poänger att jag bara jublade. Ruskigt "Svensk"!!!!
2013-01-24
Finns på Svt Play nu. Fram till 23 feb 2013
Jankovic
2008-02-22
Har nog det bästa film replikerna nånsin!
gösen
2008-02-21
Såg filmen 1987 ! har inte glömt denna helt uderbara film. Var får jag tag på denna film nu ?
Blindanders
2008-02-20
En riktig höjdar film
HerrArne
2007-06-22
Kunde varit en Slas-historia, men argare och med häftigare tempo.
2007-05-29
En av mina absoluta favoriter all time! "In med dig kärring!" "Du gör väl i strumpskaften när jag drar igång den här manicken!"
cosmo_no1
2006-09-23
Helt underbar historia om olika världar som möts.