Mothering Sunday

En vacker vårdag år 1924 ger sig paret Niven av till förlovningslunchen för grannens son Paul och hans fästmö. Ingen vet att Paul under sju år haft ett hemligt, passionerat förhållande med Nivens unga husa Jane. Innan han måste gifta sig med en flicka ur sin egen klass sliter han sig denna dag loss för ett sista kärleksmöte med Jane. Deras tillvaro är på väg att förändras, men Jane anar ännu inte hur dagen ska komma att sätta prägel på hela hennes liv. Manusförfattaren till Normal People ligger bakom manus till filmversionen av den rosade boken Mödrarnas söndag.

Originaltitel Mothering Sunday
Regissör Eva Husson
Manus Alice Birch
Genre Drama, Romantik, 2020-talet
Skådespelare Odessa Young, Josh O'Connor, Colin Firth, Olivia Colman, Sope Dirisu, Glenda Jackson, Patsy Ferran, Nathan Reeve, Charlie Oscar, Emma D'Arcy, Simon Shepherd, Caroline Harker, Craig Crosbie, Emily Woof

goeran
2022-04-14
Eva Hussons film Mothering Sunday är ett välgjort kostymdrama om sinnlig kärlek över klassgränserna. Bland skådespelarna utmärker sig särskilt Odessa Young; hon är mycket bra i huvudrollen som Jane. Betyg 3.