Mortal Kombat Legends: Snow Blind

Decennier efter att Shao Kahn besegrades har jorden förvandlats till en postapokalyptisk värld där överlevarna samlats i utspridda byar. Kano, ledaren för de svarta drakarna, har utropat sig till kung och styr med järnhand. En ny hjälte, Kenshi Takahashi, vägrar böja sig för Kano och med hjälp av sin nyfunne mentor, en åldrande Kuai Liang som försakat sin forna titel Sub-Zero och svurit fredens väg, ger han sig ut för hämnd.

Originaltitel Mortal Kombat Legends: Snow Blind
Regissör Rick Morales
Manus Jeremy Adams, Ed Boon, John Tobias
Genre Animerad, Action, Fantasy
Skådespelare Manny Jacinto (röst), David Wenham (röst), Artt Butler (röst), Yuri Lowenthal (röst), Sumalee Montano (röst), Patrick Seitz (röst), Keith Silverstein (röst), Courtenay Taylor (röst), Imari Williams (röst)

karlmats
2023-08-20
Nu tar man steget bort helt från turneringen som central för handlingen och även om jag inte har så mycket emot det i sig så förlorar det också lite av tjusningen med den här världen. Eller så är det för att man har tagit bort många av de välkända karaktärerna som jag tappar lite fokus trots den korta speltiden. Takahashi är lite blek som hjälte, jag gillar dock de Mad Max-liknande miljöerna och fightingscenerna är kreativt våldsamma i vanlig ordning men jag blir ändå inte helt såld på det här. En 2a.