1.4

Mortal Kombat Conquest: Dark Shadow

Shao Kahn skickar en bedragare, som skall besegra Kung Lao. Men Kung Lao får hjälp från ett oväntat håll. Shang Tsung vet att det måste bli han som dödar Kung Lao, för att undgå att komma till kobolt-gruvorna. Han sänder Vorpax för att omintetgöra Shao Kahns plan.

Originaltitel Mortal Kombat: Conquest
Regissör Scott Paulin
Manus James Cappe
Genre Action, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Kristanna Loken, Paolo Montalban, Daniel Bernhardt, Jeffrey Meek, Tracy Douglas, Bruce Locke

LacombeLucien
2015-07-17
Haha!
RichardEk
2013-07-28
Produktionen måste ha varit rekordbillig, med datoranimerade utomhusscener och idel kulisser. Huvudrollsinnehavarna går in och ut ur rum, konfronterar varandra och bråkar, precis som i en billig såpa. Fast istället för att förolämpa varandra slåss man, ungefär som i Xena fast med sämre koordinerade slagserier. Är det värt att lägga 83 minuter på detta? Tveksamt, livet är trots allt rätt kort.
Johan_G
2012-12-22
helt otroligt dålit, tyvärr. Helt ofattbart att det ändå blev 22 avsnitt. ''Filmerna'' är betydligt bättre. Höll nästan på att spola igenom skiten efter första halvan, men höll mig stark och led mig igenom skiten ändå.
Gobo
2012-07-05
Pisskit!
Powha
2011-08-17
Meaty four, sex öl och mortal kombat.
Suzolid
2008-07-17
En sak som inte är så känd kanske är att det är en prolog till de senare filmerna, vilket i och för sig är ganska tydligt när man ser den då man inte fattar ett dyft om man inte sett de tidigare eller kanske senare filmerna! Hursomhelst så är filmen rätt igenom dålig!
Docklands
2008-05-13
Behöver inte skriva så mycket, det mesta är rean sagt om den här skiten
Christofer
2008-04-03
Håller med övriga om att filmen inte har någon egentlig handling. Den har inget mål eller någon final/slutstrid eller nånting, bara en massa trams. Sjukt sunkigt skådespeleri, skrattretande musik, taffliga kulisser och dataanimerade vyer som dyker upp lite då och då, gör att jag inte kan sätta annat än en etta på detta.
Film_är_livet
2008-03-11
wtf!?!?!?!? vad handlade den om?... bara ett virrvarr av skit... aldrig mer!
Sebastard
2007-12-03
En riktigt dålig MK-film. Nu är väl kanske inte dom andra "riktiga" filmerna speciellt bra heller, men den här känns bara som ett långt avsnitt från en serie som varken har en början eller slut.