2.3

Mortal Kombat

MMA-kämpen Cole Young söker upp Jordens största mästare för att stå mot fienderna i Outworld i en hög insats om universum.

Originaltitel Mortal Kombat
Regissör Simon McQuoid
Manus Greg Russo, Dave Callaham
Genre Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Lewis Tan, Jessica McNamee, Josh Lawson, Joe Taslim, Mehcad Brooks, Matilda Kimber, Laura Brent, Tadanobu Asano, Hiroyuki Sanada, Chin Han (III), Ludi Lin, Max Huang, Sisi Stringer, Mel Jarnson, Nathan Jones

Afflicter
2022-12-27
Oväntat ok, men det är ganska svårt att inte leverera över förväntningarna när man tänker på de tidigare filmerna i den här serien. Alla verkar hålla med om att Kano lyfte den här filmen ännu lite till.
TimBuckley
2022-12-10
Det är inte meningen att Meryl Streep eller Anthony Hopkins ska kunna ha en plats i en film som den här. Underhåller endimensionellt och bra för alla oss som spelat spelet under uppväxten.
Robkiller
2022-11-13
Rullar väl på och fungerar hyfsat, men det känns som om det saknas nåt.
Count_Duckula
2022-07-21
Kano räddar den från en stensäker etta.
2022-03-26
Har inte mycket med 90-talets technopumpande action att göra. Blodigt fartfyllt och underhållande. Hur den står sig mytologiskt mot spelen har jag ingen aning om.
HencePence
2021-12-19
Gillar verkligen den här franschisen, så var förväntansfull inför denna. En del bra action (fatalities!) och några riktigt bra versioner av karaktärerna (Kano guld, Scorpion och Sub-Zero riktigt bra. En del pajiga dock). Går väl snabbt i storyn, och Cole hade jag kunnat vara utan. Ganska stabil trea till slut, och det får jag vara nöjd med!
karlmats
2021-12-10
Precis vad jag hade förväntat mig och precis vad jag behövde, en massa gubbar och gummor som ger varandra på käften så blodet sprutar. Skådespeleriet är väl så bra som en sån här film förtjänar och den enda som sticker ut är väl Josh Lawson som verkar fullkomligen älska att spela Kano. Men det är många som kan slåss snyggt iaf, både Sub Zero och Scorpion imponerar mest. Storyn och allt sånt där ändå sekundärt så det gör inte så mycket, men tänk om alla karaktärer hade haft samma karisma som Kano, då jävlar hade vi kunnat ha ett nytt mästerverk på våra händer. Istället får vi konstatera att den här mytomspunna turneringen verkar ha sämre regelefterlevnad än amerikansk wrestling och när goodingarna bestört inser att baddingarna inte kommer att följa regelboken överhuvudtaget hör jag Hoa Hoa Dahlgrens uppspelta röst i bakhuvudet: "Men då kan han ju för fan komma in med en bazooka och bränna av honom roten.". Ja, precis så hade det nog kunnat gå till här, och jag njuter av varje sekund. En solklar 3a utan att det på nåt sätt kanske egentligen är en bra film. Nu hoppas jag att det blir en liten franchise av det här, och att uppföljaren inte faller lika långt och hårt som för 90-talets två MK-filmer.
sven_usling
2021-11-29
Illa regisserad och dåliga effekter drar ner betyget.
Djason
2021-11-18
Klart över förväntan. Snygga effekter och råa ändscener och med en del skön humor.
dudson
2021-08-29
Bad-As ny fräcch version av denna kult rulle som förtjänar all respekt! Många härliga fighter + Gory Fatalitys..#)/ Samt nada dö-tid, Underhållen blev man allt"!