2.5

Morgan

En riskkonsult får i uppdrag att utvärdera ett experiment inom artificiell intelligens och avgöra om en artificiell flickas liv ska avslutas eller inte.

Originaltitel Morgan
Regissör Luke Scott
Manus Seth W Owen
Genre Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Kate Mara, Anya Taylor-Joy, Rose Leslie, Michael Yare, Toby Jones, Chris Sullivan, Boyd Holbrook, Vinette Robinson, Michelle Yeoh, Brian Cox, Jennifer Jason Leigh, Paul Giamatti, Crispian Belfrage, Amybeth McNulty, Jonathan Aris, Charlotte Asprey

mahasarakam
2020-05-26
Kunde ha blivit riktigt bra men satsningen på banala actionscener drar ner betyget. En svag trea.
BarryHero
2019-07-12
Har en lovande premiss som inte alls visar sig utforskas utan utmynnar istället i trista actionscener och ologiska karaktärsbeslut. Fint foto och några oväntade vändningar mot slutet.
theFeber
2019-02-18
Sjukt trist sätt att slarva bort en kul idé. Börjar intressant men slarvas bort totalt av meningslösa scener och ologisk händelseutveckling. Sjukt kass!
dafreakish
2018-08-31
Luke Scott är inte sin far och efter den här pekoralen till film så drar jag slutsatsen att han aldrig kommer att bli det heller. Mara funkar okej men många kapabla skådespelare kastas bort totalt
Christofer
2017-08-30
Långt ifrån det bästa på temat. Det fanns såklart ett gäng oklara detaljer men slutet höjde det hela från 2 till 2+. Däremot känns inte trean riktigt motoverad, trots Giamatti's oklanderliga men alltför korta roll.
Robkiller
2017-08-17
AI baserad humanoid löper amok. Rätt så seg och förutsägbar. Höll väl intresset uppe lite i alla fall med tanke på temat. Men var väl ingen höjdare egentligen.
fridenpaden
2017-08-06
Förutsägbar men helt okej. De kunde ha behövt mer hjälp med actionscenerna.
fabbe86
2017-07-03
Klarar trean knappt. Snygg yta och min nya favvo Taylor-Joy är bra som vanligt. Förutsägbar som tidigare nämnts, men får ändå till hyfsad nerv, 90% av speltiden.
Pos
2017-06-06
Rätt sjysst scifi-skräck med intressanta etiska dilemman. Helt okej till riktigt bra skådespeleri på sina ställen. Betyget dras ner av för mycket hjärndöd action där jag istället hellre sett mer dialog och ett mer genomtänkt manus. Kalaset landar på en svag trea.
Halofreak92swe
2017-04-19
intressant och spännande med helt okej cast. jag tycker inte den var så värst förutsägbar men filmen hade kunnat vara längre och mörkare.