2.1

Mordnatten

Nathalie hittas mördad i ett träsk morgonen efter det att hennes förlovning meddelats familjen vid en middag. Hennes fästman är favorit i huset och har tagit den mindre lyckade sonens plats i familjeföretaget, en stor och lönsam vinodling. Innan förlovningen tillkännages hittar Nathalie ett upprörande brev, som någon stuckit ner i hennes handväska.

Originaltitel La Nuit du meurtre
Alternativ titel Le Secret de Nathalie
Regissör Serge Meynard
Manus Anne Landois, Serge Meynard
Genre Mini-serie, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Michel Aumont, Jean-Pierre Lorit, Julien Boisselier, Anne Coesens, Michèle Moretti, Jacques Spiesser, Delphine Rollin, Quentin Baillot, Noémie Kocher, Barbara Abel

Terran
2008-05-20
Mmm...Det här var ju verkligen inte bra. Vet inte om man skall få ett straff eller pris för att man sett hela, antagligen båda.
goeran
2007-03-03
Ingen särskilt lyckad deckare även om den utspelas i en trevlig miljö; fylld av schabloner.
MaraJade
2007-01-20
Jag är tacksam att jag spelade in delarna så jag kunde sitta och se på filmen med möjlighet att snabbspola..
gåshud
2007-01-19
var det inte lite twin peaks-inspirerat med den gladlynte mordutredaren som trivdes på landsbygden, vackra kvinnor som såg i stort sett likadana ut och den tvivelaktiga klubben där allt får sin lösning...?