3.2

Mordet på Matthew Shepard

Dramadokumentär baserad på en verklig händelse. En ung homosexuell man blir 1998 mördad i den lilla staden Laramie i Wyoming. Snart är ett stort pressuppbåd på plats.

Originaltitel The Laramie Project
Regissör Moisés Kaufman
Manus Stephen Wangh, Stephen Belber, John McAdams, Barbara Pitts, Moisés Kaufman, Amanda Gronich, Greg Pierotti, Andy Paris, Kelli Simpkins, Jeffrey LaHoste, Leigh Fondakowski
Genre Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare Steve Buscemi, Christina Ricci, Laura Linney, Peter Fonda, Summer Phoenix, Lois Smith, Clea DuVall, Jeremy Davies, Frances Sternhagen, Joshua Jackson, Janeane Garofalo, Ben Foster, Amy Madigan, Clancy Brown, Tom Bower, Richard Riehle, Dylan Baker

Silferstierna
2006-04-22
Ganska nyskapande rent stilmässigt, klart sevärd. En mycket stark trea.
ThrashingMad
2006-04-19
Sevärd!
lemarxist
2006-04-17
Moralpredikan med bra skådespeleri. Är kanske viktigare i staterna än här, men helt klart sevärd.
Cp-arnie
2006-04-17
Det är inte den bästa film jag sett, men den förtjänar en 5.a eftersom det är ett så otroligt viktigt ämne och man blir så chockad, förbannad och rörd av den!
Cp-arnie
2006-04-17
Definitivt värd (och viktig) att se!
tinytears
2006-04-16
american emo core!
Blink182
2006-01-04
vill tillägga att jag har aldrig sett en skådespelare som är med så lite i en film och ändå fått mig att rysa av hur duktig han e. Ben Foster spelar killen som hittade kroppen av den misshandlade killen. Kom ihåg att han sa endast några meningar, men han är så otroligt bra i bara några sekunder. Har aldrig varit med om det förut.
seriost
2005-10-31
lite ojämna skådespelarinsatser.
Blink182
2005-10-08
Det här är en film som alla borde se, endast för att få se vilken ond värld vi lever i. Det är en mycket rörande film med mycket bra skådisar. Bra faktiskt.
UncleRemus
2005-10-08
Stundtals väldigt gripande, ibland tyckte jag en del av skådespeleriet haltade lite dock. På slutet, när Pappan höll sitt tal till rätten, då blev jag väldigt rörd.