Morden i Midsomer - The Oblong Murders

Jones går undercover hos kulten Oblong Foundation efter att en av ung kvinna som är medlem plötsligt försvinner. Snart börjar han och Barnaby att gräva i ett annat fall om ett par som dött i en båtexplosion. Vad hände egentligen, och har det någon koppling till den försvunna kvinnan?

Originaltitel Midsomer Murders - The Oblong Murders
Regissör Renny Rye
Manus David Hoskins
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Holly Aird, Christine Bottomley, Josephine Butler, Simon Day, Fiona Dolman, Kevin Doyle, Neil Dudgeon, Tom Fisher, Barbara Flynn, Richard Albrecht, Lee Asquith-Coe, Elizabeth Crarer, Jack Crutch, Jensen Freeman, Damien Gerard, Charity Wakefield

idaho1981
2017-06-19
Rätt underhållande och småspännande intrig, helt ok.
BROBJO
2011-08-07
Kan bara instämma i vad Inigo skriver!
yrkeschaufföre
2011-07-27
Ben Jones är hela behållningen, här får han vara både rolig och smart annars ganska ordinärt.
Inigo
2011-07-26
Charity Wakefield spelar en viktig del i den här filmen som Ruth Lambert... förstår inte varför hon inte är krediterad här...
Inigo
2011-07-26
Jag skrev innan att avsnitt 3 av 4 (Echoes of the Dead) av Morden i Midsommer 2011 var det otäckaste, var det här avsnittet det roligaste. Ingen överhängande känsla av ond bråd död, utan snarare en undersökning av en försvunnenflicka och ett "undercoverarbete" feat. Ben Jones i sin bästa form! Bästa avsnittet hittills!
mammene
2011-07-22
I det här avsnittet var det Ben som stod för underhållningen som en frisk fläkt. Annars var det lite småmysigt, trots att det handlar om mord!
servadac
2011-07-20
Det första nya avsnittet kändes som en frisk fläkt, i klass med de gamla bra säsongerna. Nu är det tillbaka till det förvirrande och överdrivna. Massa trams med hunden också som inte tillförde nåt.

2011-07-19
Jag tycker Midsomer har blivit mycket bättre sedan torre Nettles slutade!
Hypostas
2011-07-19
Jösses vilket sömnpiller. Nu är det färdigtittat på Midsomer för min del.
Floop
2011-07-19
Ben Jones var riktigt stilig i skägg!