2.7

Morden i Midsomer - The Dark Rider

Släkterna DeQuetteville och Fleetwood har varit ovänner sedan 1600-talet. En efter en börjar familjemedlemmarna från DeQuetteville att dö, samtliga efter att ha skådat en huvudlös ryttare. Det är upp till DCI John Barnaby och DS Ben Jones att lösa mysteriet.

Originaltitel Midsomer Murders - The Dark Rider
Regissör Alex Pillai
Manus Michael Aitkens, Caroline Graham
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Neil Dudgeon, Jason Hughes, Fiona Dolman, Tamzin Malleson, Eleanor Bron, James Callis, Raquel Cassidy, Kerry Fox, William Gaunt, Natalie Mendoza, Paul Ritter, Murray Melvin, James Clay, Louisa Clein

2018-01-17
Dessa filmer är så jäkla sega!!!
Bozze80
2016-12-26
Småputtrig, men speciellt intressant blir det aldrig...
Mysharry
2012-07-14
Andra filmen jag ser med nya Barnaby. Bättre än den första jag såg, både Barnaby och Jones var bättre den här gången. Även övriga karaktärerna var helt ok. Men fru Barnaby uppskattades inte, även om hon inte förtjänade att förnedras som hon gjordes.
BROBJO
2012-07-07
sämsta på mycket länge, en mycket svag tvåa!
mammene
2012-07-02
Fast det handlar om mord så har Midsomer glimten i ögat och är småcharmigt utfört. den med största glimten är i alla fall Jason Hughes som höjer stämningen. Fallet var lite lagom klurigt och de vackra miljöerna gör också sitt till.
yrkeschaufföre
2012-06-27
Egentligen en stark tvåa men bara för att Sasha Fleetwood var söt så får den en svag, svag trea. (Och det står jag för)
recencent96
2012-06-26
Enormt dålig historia. Men det är ju ändå Morden i Midsomer och de är på något sätt mysigt.