Morden i Midsomer - Okänt offer

Uppfriskad av sin semester i Frankrike kommer Barnaby tillbaka till jobbet lagom tills hans ersättare har gripit en ung man för ett mord i närheten. Ju längre Barnaby studerar fallet desto tydligare framgår det att mannen arresterats på felaktiga grunder. Strax därefter hittas ännu en person död och misstanken om att mördaren går fri besannas.

Originaltitel Midsomer Murders - Death of a Stranger
Regissör Peter Cregeen
Manus Douglas Livingstone
Genre 90-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Laura Howard, Barry Jackson, Richard Johnson, Jennifer Hilary, Dominic Mafham, Diane Fletcher, Sarah Winman, Toby Jones, Simon McBurney

picklessmulan
2015-12-20
Ett helt okej avsnitt som hamnar på den övre halvan i Midsomer serien. Tycker skådisarna gjorde ett bra jobb och det var ett intressant manus som inte var så lätt att räkna ut.
annihilat0r
2012-01-19
I "Midsomer Murders - Death of a Stranger" existerar en väldigt stor, utbredd och nästan övermäktig komplott för att blott vara ett litet mord. Märkliga sammanträffanden och tusentals tvister står på dagordningen. Resultatet är en sevärd film. Men är målgruppen verkligen rasister? Jag har hört debatten, och så småningom känns det som min plikt att delta i den. Varför finns det aldrig någon svart skådespelare i "Morden i Midsomer"? Jag lär spinna vidare på den frågeställningen efter jag sett nästa verk i serien.
booby
2011-07-31
Bra avsnitt. Men jag hade lite svårt att hänga med vissa gånger med de olika karaktärerna och vem som hängde ihop med vem.
Fetjocke
2010-11-14
Jag har lite svårt för såna här konstruerade deckarintriger där varenda karaktär ska bära på en speciell hemlighet och göra klyschiga saker.
yrkeschaufföre
2010-06-13
Kul för Barnaby att äntligen få semester men det varar ju inte så länge. Lite virrigt avsnitt.
MrMario
2009-08-01
FIn fint
Jag_Sofie_
2008-02-13
riktigt bra avsnitt, spänning ändra fram till de sista minutrarna
Luciphere
2007-11-17
Typisk engelsk rävjakt, en del mord och människor med mörk förflutet. Ett mycket välskrivet avsnitt nästan värt en 4:a.
goeran
2007-11-17
Ett bra avsnitt med vettig handling.
Jexxie
2007-03-02