Morden i Midsomer - En elektrisk hämnd

En serie mord startar med upptäckten av en naken manskropp mitt i en mystisk cirkel i sädesfältet som ägs av Sir Harry Chatwyn i byn Midsomer Parva. Ryktena i byn säger att det kan vara utomjordingar som är skyldiga till detta. Barnaby har dock andra idéer, speciellt efter att ytterligare en kropp hittas under liknande omständigheter.

Originaltitel Midsomer Murders - The Electric Vendetta
Regissör Peter Smith
Manus Terry Hodgkinson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare John Nettles, Daniel Casey, Jane Wymark, Barry Jackson, Patrick Baladi, Daisy Bates, Michael Bertenshaw, Graham Bill, Jonie Broom, Kenneth Colley, Laurence Penry-Jones, Peter Penry-Jones

picklessmulan
2016-01-09
Ett avsnitt som är bra i början men tappar mot slutet. Överlag ett sevärt avsnitt. Intressant tema.
annihilat0r
2014-03-27
I den lilla byn Midsomer Parva pågår en intressant sammansvärjning mellan socialkonstruktivister och naturvetenskapare. Vem har egentligen befogenhet att bedöma vad som är verkligt – och inte? John Nettles nystar, men det hela är klart knepigt. Rekommenderas för alla som uppskattar elektricitet.
Zhatan
2012-12-01
Ett av de sämre avsnitten imo.
2010-08-26
Såg om den och det allra bästa är när Barnaby stoppar rymdfarkosten.
C_Gable
2010-05-15
Jättebra! Morden i Midsomer är verkligen otroligt bra!!
2010-05-13
Ufon? Lite idétorka? Men det var faktiskt ett helt ok avsnitt.
MrMario
2009-08-01
OK film
largodil
2008-10-29
å, älskar den mest klichéfyllda avsnitten. Lite mordmaskiner à la Batman & Robin anno 1960 här i detta avsnitt.
sanna8
2008-07-18
Så bra!
teddybjorntjej
2008-03-30
Lika bra och spännande som vanligt