2.7

Morden i Midsomer - Dance with the Dead

En ung man, Simon Bright, hittas död i en bil. Först misstänker man självmord, men det visar sig att han inte varit ensam i bilen och att han blivit slagen innan han dog. Var finns nu hans flickvän Laura Sharp? Och vad betyder bybornas märkliga fixering vid andra världskriget?

Originaltitel Midsomer Murders - Dance with the Dead
Regissör Peter Smith
Manus Peter Hammond
Genre Mysterium, Drama, Kriminalare, 2000-tal
Skådespelare John Nettles, Jason Hughes, Jane Wymark, Laura Howard, Barry Jackson, Georgine Anderson, Felicity Dean, Danny Webb

2015-05-08
En av de svakeste. -3.
2010-05-14
Kul med en udda film för en gångs skull! Jag var iofs lite småtrött när jag såg den men jag begrep inte vem mördaren var förens det avslöjades i slutet.
Hypostas
2007-07-24
uselt!
O´Reilly
2007-07-24
TRÅKIG! Som Beck fast 5 gånger sämre.
Nightcrawler
2007-07-04
Älskar Jason Hughes :D
1stman
2007-06-30
Jag borde se hela filmen men blir så att jag stängde av. Jane Wymark är söt faktiskt.
Luciphere
2007-06-28
Ett av de blekaste Midsomeravsnitten hittills. Trist start på säsong 10.
Arensberg
2007-06-28
nej alltså verkligen ingen toppenmidsommer, men cred till att den vågade vara lite svart...kul att hon som spelade frances har varit med i ett annat midsomeravsnitt, hon ser lite ut som helen mirren i "kocken, tjuven..." på den där 40talsbalen.
goeran
2007-06-27
Nja, det här avsnittet tyckte jag inte var så bra.
Aequitas
2007-06-27
Det är så härligt med sommaren, tisdagskvällarna är räddade för några veckor framöver!