2.2

Mördartomaterna anfaller igen

Den galne professorn Gangreen ser till att en ny armé av stora mördartomater ser dagens ljus. Numera kan de också förvandla sig så att de ser ut som människor.

Originaltitel Return of the Killer Tomatoes
Alternativ titel Mördartomaterna kommer tillbaka, Mördartomaterna anfaller 2
Regissör John De Bello
Manus Costa Dillon, John De Bello, J Stephen Peace, Stephen F Andrich
Genre Komedi, Action, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare George Clooney, Anthony Starke, John Astin, Michael Villani, Harvey Weber, Karen Mistal, J Stephen Peace, Teri Weigel

mahasarakam
2019-04-19
Tramsigt -- men med många festliga detaljer.
Djason
2017-04-13
Ungefär som första filmen, den blandar och ger. Antingen älskar man den eller så avskyr man den.
Johan_G
2015-07-23
Inte alls det jag hade tänkt mig. men en underhållande b-film som driver med sig själv.
JonteW
2015-06-12
Bättre än den första men fortfarande horribelt gräslig...
2014-10-04
Mitt första möte med dessa mördartomater och jag har nog lite svårt med såna här komedier som ska driva med sig själva. Det är flippat och flummigt osammanhängande, och några elaka tomater såg jag ej ett spår av. Säkert meningen att den ska vara medvetet usel och just därför plockar ändå skräpet hem några poäng då jag dock har svårt att motstå 80-talsstämningen. Även småkul att se en ung Clooney som uppenbarligen inte hade en aning om vad han gjorde.
Ful_fisk
2013-06-14
Skitrolig film! Betydligt mer flippad än Killer Klowns from outer space, vilket gör detta till en roligare och bättre film. Mycket bra! Kul att se George Clooney som en ung kvinnojagare också!
niin
2012-11-24
En av de få bra filmer Clooney är med i
ScArRrFaCe
2012-06-27
Ah, precis min typ av humor. Skrattade filmen igenom. Handlingsmässigt är det ju dock en av de sämsta filmerna jag sett, men det bryr jag mig inte om.
MaxMackan
2012-06-05
Lite småkul, lättare att ta sig igenom än ettan. och ja, lite fyndigare, överlag lite bättre än första. Dock är det ju inte bra, det ska gudarna veta, men det är en sån där fin sak där underhållningsvärdet kommer av något helt annat, nämligen hur mycket det suger och hur fånigt det är. Jag älskar fåniga saker med glimten i ögat.
Jexxie
2012-04-02
Jag vet inte vad jag ska säga....så uselt att det nästan blir komiskt. Det i kombination med att man kan skratta åt en ung Clooney räddar filmen från en etta.