1.7

Mördande legender 3: Bloody Mary

På en klassåterträff uttalar tre elever en besvärjelse som släpper lös en illvillig ande från det förflutna vilket får ödesdigra konsekvenser. Samma natt blir flickorna bortförda av några ur skolans idrottsgäng. Efter att ha blivit räddade, får deras plågoandar sitt straff, när de en efter en faller offer för en rad bestialiska mord, alla med en bisarr förnimmelse av "mördande legender". Är det hela bara ett skämt som gått över styr, eller har "Bloody Mary" återvänt från andra sidan graven för att utkräva sin egen hämd?

Originaltitel Urban Legends 3: Bloody Mary
Alternativ titel Urban Legends: Bloody Mary
Regissör Mary Lambert
Manus Michael Dougherty, Dan Harris
Genre Thriller, Skräck, 2000-tal
Skådespelare Michael Coe, Nancy Everhard, Lillith Fields, Audra Lea Keener, Tina Lifford, Kate Mara, Robert Vito

2020-03-10
Har knappast något att göra med de två tidigare filmerna, utan påminner mer om en billigare del i Final Destination som var i ropet då. Tanig produktion, men några kul scener att slötitta på.
Dele
2018-10-28
Skolelever mördas en efter en. Gör polisen något? Nej, de finns uppenbarligen knappt. Några vuxna finns knappt över huvud taget heller så det är nog bättre att ett par tonåringar löser alltihop själva. Oj! Jag hittar ett 30 år gammalt lik i ett förråd där jag har fått en vision om att det ligger. Ska jag ringa polisen? Nej, jag lindar in det i en filt istället och bär iväg det för att begrava det själv. Denna film är underhållningsindustrins dumhet personifierad.
2016-09-27
Ren och skär dynga. Går inte att jämföra med de två första.
lightship
2015-03-31
Det här var bland det sämsta jag sett. Började dammsuga istället. DÅ är det tråkigt.
schramm
2014-06-23
Jag har sett båda Troll 3 filmerna på samma dag, ser om Silent Night Deadly Night 2 årligen och gottat mig på Manos: Hands of Fate. Urban Legends 3 orkade jag inte se klart. Skräp!
yrkeschaufföre
2012-02-04
Men vad var det här? Såg iofs inte riktigt från början men det kan knappast ha påverkat, "Mary" är ju söt iallafall.
Robkiller
2011-12-10
Standardskräckis som inte är särskilt skrämmande... någon dör och kommer sedan tillbaka för att hämnas på de skyldiga. Har väl ingenting att göra med de två tidigare delarna i serien.... mest en bunt dåliga skådisar som traskar runt och snackar, blandat med något mord då och då medan de försöker komma på vad det är som händer. Hyfsat ointressant och ingen del av produktionen är väl särskilt bra.
TheHorrorfan
2010-01-17
1an är den enda bra 2an är sämst och den här är enbart konstig..
ziferN
2009-07-04
Helt ok men dom andra två är bättre.
Körsbär
2009-05-31