2.3

Mord och inga visor: Den keltiska gåtan

Vid en testamentuppläsning får alla medverkande ett kuvert med en ledtråd till en hemlig skatt. En av dem verkar redo att göra vad som helst för att komma över skatten, till och med mord.

Originaltitel Murder, she wrote: The Celtic Riddle
Regissör Anthony Pullen Shaw
Manus Lyn Hamilton, Rosemary Anne Sisson
Genre 2000-tal, Kriminalare, Drama, Mysterium
Skådespelare Angela Lansbury, Fionnula Flanagan, Sarah-Jane Potts, Peter Donat, Cyril O'Reilly, Lynn Wanlass, Timothy V Murphy, Joe Michael Burke, Andrew Connolly, Geraldine Hughes, Helena Carroll, Sean Lawlor, William Morgan Sheppard, Gerry Gibson

Jamesa
2016-08-23
Helt ok.
The_monsterman
2007-06-20
Jag är inte mycket för överdrivna amerikanska deckare (jag vet, jag vet, "produktionsland USA", jag kan läsa), så den här passade mej rätt bra. Inte för överdriven, inte för uppblåst, ganska lagom helt enkelt. MEN: Den här är precis som Lynley, Morse, Winter, etc; jättebra om man ser den en varm sommarkväll när man är lite lagom trött, inte riktigt lika bra under resten av året... Vad är det som gör att människor uppenbarligen blir mer blodtörstiga på sommaren än på vintern? Om du råkar vara professor i psykologi och läser det här så kan du väl förklara det för mej? Tack!
teddybjorntjej
2005-03-06
Vilken värdelös film!
ruth
2005-03-05
Jag ber om ursäkt jag hade fel. Det var länge sen jag såg den. Den suger värre än flicka med pärlörhänge
DonActive
2005-03-05
En myspys deckare i traditionell stil. Saknar dock lite av den gosiga stämmningen som fanns i 80-tals serien. Dock en svag trea.
MaraJade
2005-03-05
Både spännande och underhållande...
ruth
2005-03-05
jag är en sucker för brittiska deckare. de är oftast dåligt skådespelade med svaga karakrärer men man kan vara helt säker på att allt kommer att bli bra på slutet.