2.6

Mord i Phoenix

Ett gäng tuffa och skuldsatta snutar tar ett steg utanför lagen och försöker lura en gangster på en stor summa pengar. Inget går enligt planerna och de dras in i en karusell av dråp, hämnd, utpressning och mordbränder.

Originaltitel Phoenix
Regissör Danny Cannon
Manus Eddie Richey
Genre Drama, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Ray Liotta, Brittany Murphy, Anjelica Huston, Xander Berkeley, Anthony LaPaglia, Jeremy Piven, Daniel Baldwin, George Murdock, Al Sapienza, Giancarlo Esposito, Kari Wuhrer, Tom Noonan, Giovanni Ribisi

oan
2007-12-01
skön nedtonad b-film.
RiffRandell
2005-07-16
Liotta är råptt sexig men filmen är ännu en blek kopia på Tarantinos filmer, och Cannon är skumm. Bra skådisar i en meningslöst blodig film. Murphy dock var kåt, riktigt het och ready for luv!
Mr.Purple
2004-10-03
Ray Liotta är stenhård men filmen är klichéfylld och ganska trist i längden.
SantaClaus
2003-05-10
Den var väldigt oriiginell och överraskande nära jorden, jag hittade inga sentimentaliteter alls.... tyvärr ballade filmen ur i slutet, filmen försökte allt för hårt att vara häftig och cool vilket ledde till att filmens ledande idé, om spelarens tur och otur, försvinner.
staten
2002-12-31
Hmmm... konstig film som lämnar mig kluven. En film som befolkas av enbart cyniker. Det går åt helvete för alla och alla förtjänar det. Vad är dåligt? Jag får en känsla av att filmmakarna främställer huvudkaraktärernas beteénde som lite coolt i vissa fall... och deras sexistiska svinigheter är sannerligen inte coola. Detta gäller dock bara i enstaka fall... och jag kan ha fel. Bra med en film utan hjältar... och den är jävligt snygg, överraskande nog.