2.8

Moon Child

År 2014 har Japan kollapsat ekonomiskt och mängder av japaner har emigrerat till olika delar av jorden. Någonstans i Asien försöker olika etniska grupper leva i fred på deras gata Mallepa. De två rockstjärnorna Hyde och Gackt spelar båda i denna film om vampyrer och gangstrar.

Originaltitel Moon Child
Regissör Takahisa Zeze
Manus Takahisa Zeze, Kishu Izuchi, Gackt
Genre 2000-tal, Action, Drama, Science Fiction
Skådespelare Tarô Yamamoto, Etsushi Toyokawa, Wang Leehom, Gackt, Hideto Takarai

2012-06-24
En slö film med en måttligt engagerande intrig och mestadels dåligt skådespeleri ger inga höga betyg. det blir en svag 2a men det är endast Ryo Ishibashis och Susumu Terajimas förtjänst!

2008-09-20
Kanske inte dom bästa skådespelarinsatser eller specialeffekter men tyckte det var en fin film om vänskap, familjer, motstridigheter och andra känslor.
Cumlin
2008-07-22
Två timmars förvirrande och tråkig skit. Jag har ingen aning varför jag såg den.
Lijep
2008-07-16
usch. Den tog aldrig slut.
AllyRegins
2008-05-23
Det är ingen hemlighet att man ser den här filmen bara för att Gackt och HYDE är med. Sen är den väldigt rolig med, den känns väldigt anime och jag skrattade nästan nonstop.
Bumsi
2008-04-20
Det var mest på ren envishet jag såg klart filmen.
IWK
2007-05-14
Det definitiva beviset på att vissa kända musik ÄR bra skådespelare. Själva storyn är lika intelligent och gripande som det mesta annat av Gackt, och actionscenerna och humorn är det inte heller något fel på.
HarCees
2007-05-11
Vill man se 2 japanska superstjärnor? - Se filmen. Vill man se en bra film? - Se inte den här.
Narcissa
2007-04-12
Man ska egentligen inte göra såhär, men jag sätter en fyra BARA för att Gackt & Hyde är med. För att det FINNS en film där de båda är med... Annars tyckte jag det var en trea, men... Kan ju inte sätta det på en film med Gaku-sama i rollistan, ne... !
MilkMonkey
2007-03-09
Gackt ser ut som en svensk tant, men det behövs mer för att göra en bra film . . lite + för att den var så annorlunda dock