Monsters

För sex år sedan kraschade en rymdsond från NASA i Mexikos öken innehållande partiklar som bevisade att det finns utomjordiskt liv. Men sonden hade också med sig växter som förökade sig och snabbt omvandlade södra USA och norra Mexiko till en ockuperad zon där det är livsfarligt för människan att vistas. I ett postapokalyptiskt Mexiko försöker Andrew eskortera sin chefs dotter Sam till den amerikanska gränsen. I detta infekterade ingenmansland döljer sig monstruösa ting.

Originaltitel Monsters
Regissör Gareth Edwards
Manus Gareth Edwards
Genre Drama, Thriller, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Scoot McNairy, Whitney Able, Mario Zuniga Benavides, Erika Morales Yolanda Chacon

AlaRegularis
2014-09-04
Lite för långsamt, lite för lite action, alldeles för lite monster. Trots det en intressant och annorlunda film som tar ett lite annorlunda grepp på alien-invasion-katastrof-filmen.
tandersten
2014-09-02
Film helt utan substans.
Podpolkovnik
2014-06-25
Lite småmysig filmprestation som bjuder på en viss stämning.
precineadd
2014-05-29
välspelad och snyggt regisserad film, perfekt exempel på en bra film av en ung filmskapare. håller inte hela vägen men en stark trea; det är proper sci fi och det är oklanderligt gjort. konsumentupplysning: det är inget för transformers-publiken, finns knappt nå monster med
zpiel
2014-05-21
Vilket jävla sömnpiller. Fy fan.
Manko
2014-04-04
Helt okej. Det är inte värst spännande eller läskigt, mest lite intressant och ganska finstämt. För övrigt borde de kallat den för verkligen vad som helst annat. Titeln är försvinnande intetsägande.
AlbinWesley
2014-02-10
Den bygger upp mycket fin stämning och är allmänt bra, ser bra ut, cool och så vidare. Sen öppnar de käftarna och säger banala klichéer. Hade de pratat mindre hade fyran varit närmare.
kervisch
2013-10-25
1 av 5. Sämsta film som gjorts
Supernaut
2013-08-25
Finstämd Lovecraftskräckis. Sevärd!
Simon_19
2013-06-29
Var tvungen att titta på trailern då jag fått för mig att jag hade sett den och det hade jag visst gjort. Kommer inte riktigt ihåg exakt hur den är men jag får ge den en trea då jag är en stort fan av skräckisar.