2.8

Monsterklubben

Eftersom inte de vuxna tror på monster så måste fem barn gå till anfall mot de monster, med Dracula i täten, som tänker ta över världen.

Originaltitel The Monster Squad
Regissör Fred Dekker
Manus Fred Dekker, Shane Black
Genre Komedi, Äventyr, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Andre Gower, Robby Kiger, Stephen Macht, Duncan Regehr, Tom Noonan, Brent Chalem, Ryan Lambert, Ashley Bank, Michael Faustino, Mary Ellen Trainor, Leonardo Cimino, Jon Gries, Stan Shaw, Lisa Fuller, Jason Hervey, Adam Carl, Carl Thibault, Tom Woodruff Jr, Michael Reid MacKay, Jack Gwillim, David Proval, Daryl Anderson, Robert Lesser

Biberkolben
2020-03-16
Sviiinbra 80-talspärla som jag hade missat helt!
martineden
2019-12-01
Jag måste medge att detta är en ganska blek kopia av GOONIES och själva storyn är minst sagt svag och är endast ett fordon för att introducera monstren. Som tur är så är monstren fantastiska och jag uppskattar verkligen Stan Winstons design, trogna originalen men samtidigt finslipade. Detta räddar hela filmen för mig och jag förlåter den svaga berättelselinjen och klichéartade karaktärerna. Bra film om man uppskattar Universals klassiska monsterensemble. Bra, men med brister. 2+/3-
2016-09-24
Har bara sett denna på VHS en gång men minns att jag tyckte den var asrolig. Vet inte varför jag inte sett den fler gånger.
myslas
2015-09-20
För någon som älskar Universals gamla monterfilmer från känns det här som en rätt kul idé. Skådespeleriet är dessvärre ruskigt lökigt. Långt ifrån kultklassiker som Lost Boys och Goonies.
haajen
2015-09-06
Helt klart charmig film som är sprängfylld m kärlek t de gamla, traditionella (Universal) monstren. Når inte upp till Amblins -80-talsrullar men räcker ändå en bra bit.
craptastic
2015-07-09
Missa denna som liten och får se den nu istället. Hade älskat den som liten!
Fläskkäft
2015-04-29
Hade förmodligen uppskattat denna som 10-åring men nu blev ju första titten bra mycket senare. Många vill jämföra den med The Goonies och då framstår den ju som rätt kass, inte i närheten av Spielbergs/Donners lilla pärla. Kidsen är rätt usla och det finns inte mycket som gör den speciellt sevärd. Rätt okej makeup-effekter och vissa av de praktiska effekterna var inte så dumma samt att filmmusiken var stundtals okej. Det blir en uppgörelse i slutet som framstår som en enda lång utdragen soppa.
Papagiorgio
2015-02-09
Besvikelse. Inte i närheten av kultrullar som Goonies, Gremlins och andra 80-talsrullar för samma åldersgrupp. Så nej.
2014-07-07
Attans att endast sett denna sprakande 80-talspärla första gången nu i vuxen ålder. För +25 år sedan hade det genast blivit toppbetyg. Men detta var otroligt charmigt med bra monstermakeup och en stämning och atmosfär som hör till en svunnen tid. Nu är den ju även väldigt barnslig alá Goonies, Gremlins osv så betyget får ändå bli rättvist med vuxna ögon,
GrandMaster_E
2013-10-20
Lite svajig gräns mellan familjefilm och halvfånig skräckfilm men i stil med Goonies vinner den många poäng. Slutbataljen är grym!