Monster Hunter

När Artemis och hennes lojala soldater transporteras till en ny värld, hamnar de i en desperat strid mot enorma fiender med otroliga krafter.

Originaltitel Monster Hunter
Regissör Paul W S Anderson
Manus Paul W S Anderson
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Milla Jovovich, Tony Jaa, Ron Perlman, T I, Diego Boneta, Meagan Good, Josh Helman, Jin Au-Yeung, Hirona Yamazaki, Jannik Schümann, Nanda Costa, Nic Rasenti, Clyde Berning, Paul Hampshire, Schelaine Bennett, Bart Fouche, Pope Jerrod, Aaron Beelner

amam
2021-11-12
Rätt så banal histora där man får se några papperstunna karaktärer slåss mot monster utan riktigt story eller världsbyggande.
2021-10-24
Milla och Tony Jaa springer runt och slåss mot monster, det är ungefär vad det går ut på. Tror jag åtm, då filmen saknade både en riktig början och ett riktigt slut. En del kul effekter och bra tempo, men alltför hjärndött.
karlmats
2021-10-06
Väldigt generiskt och snabbt bortglömt. Jag gillar Milla men det finns så många liknande bättre filmer där hon får springa runt och fightas att det inte finns någon direkt anledning att se denna. Det här var tydligen baserat på ett tv-spel vilket jag inte är förvånad över, stora delar av filmen känns som ett sådant och det är varken speciellt snyggt, nyskapande eller spännande. En svag 2a.
Manickplay
2021-09-24
Detta kunde blivit en rätt trevlig sci-fi/skräck/äventyrsfilm. Tyvärr är det inga djupa dialoger och ett rätt tafatt manus. SGI-effekterna är riktigt bedrövliga och slutet är allt annat än bra. Som sagt, det kunde blivit en riktigt trevlig rulle men nu faller den platt.
Djason
2021-09-07
Man får ju ta filmen för vad den är, en skön blandning av Hotet från underjorden, Starship Troopers, Aliens, Pitch Black och Drakarnas rike och säkert fler. Milla Jovovich är bra och är ju med i typ 110% av Paul W S Andersons filmer. Visst är dialogen inte särskilt djup men behöver väl knappast vara det i sådana här filmer.
vonadel
2021-05-10
Snygg. Gjorde sig bra i 4K. Men, saknade något, och det var kanske story o djup då. Fast är man ute efter det ska man nog inte välja att se denna film från första början. 6/10
best_jeppe
2021-04-13
Började ganska intressant och lovande men blev snabbt klart att filmen är klippt enligt Olivier Megatons skola dvs. det är rörigt i vissa actionscener och det är ibland svårt att se vad som händer. Sen måste jag säga att det inte alls fungerar mellan Jovovich och Jaa. De har ingen kemi och det skär sig totalt när de interagerar med varandra. Filmen har dessutom ett väldigt konstigt tempo där den i stort sett utspelar sig på en plats i över 2/3 och sedan rusar den igenom miljöer direkt till slutet. Och slutet är ett riktigt jävla anti-klimax. Dessutom, filmen innehåller i princip 3 monster. Med en titel som "Monster Hunter" så förväntar jag mig Monster och att någon ska jaga dem, vilket inte sker i alls i denna film skulle jag säga. Effekterna var dock bra och bitvis så var den lite underhållande så det blir en svag 2a.
ToddDowney
2021-04-05
Så Paul W.S Andersons känsla för alla spel filmer är militärer kommer till okänt ställe och sen slåss mot mosnter? Detta är då andra spel serien som han förstört (första var Resident Evil) och denna är om än möjligt ännu sämre. Dåligt skådespel från samtliga och dialogen kändes som någonting 3 5 åringar skulle säga när de leker med sina leksaks figurer. Måste Milla vara med i ala hans filmer? Kan han inte få riktigt bra skådespelare till sina filmer? Och handlingen sen, soldater från vår värld kommer till deras. Oj va orginellt. Var de något fel på storyn från Monster Hunter World som de dessutom försökte efterlikan början efter? Och tror de verkligen att de kommer bli en uppföljare? Nej tack!
HerrNenne
2021-03-18
Skiten har inte ens ett slut. Skittråkiga monster, skittråkiga miljöer, löjeväckande dialog. Finns det något tråkigare i hela världen än amerikanska soldater?
2021-03-08
Några bra actionsekvenser och en ganska unik känsla av monster och en Milla Jovovich som ändå har en intensitet och närvaro gör det här till en rätt stabil actionfilm ändå. Bjuder dessutom på ett par goa skratt. Fast, handlingen, hur karaktärerna beter sig, slutet och mycket annat är liksom på en rätt låg nivå. Stabilslät tvåa.