1.9

Monster Hunter

När Artemis och hennes lojala soldater transporteras till en ny värld, hamnar de i en desperat strid mot enorma fiender med otroliga krafter.

Originaltitel Monster Hunter
Regissör Paul W S Anderson
Manus Paul W S Anderson
Genre Action, Äventyr, Fantasy, 2020-talet
Skådespelare Milla Jovovich, Tony Jaa, Ron Perlman, T I, Diego Boneta, Meagan Good, Josh Helman, Jin Au-Yeung, Hirona Yamazaki, Jannik Schümann, Nanda Costa, Nic Rasenti, Clyde Berning, Paul Hampshire, Schelaine Bennett, Bart Fouche, Pope Jerrod, Aaron Beelner

Afflicter
2022-09-01
Inte bra, men kunde faktiskt ha varit värre. Monstren var bättre än väntat.
Robkiller
2022-03-02
Stendum monsterdödarfilm.
Murvel48
2021-12-18
Filmen är inte bara otroligt dum utan också extremt tråkig.
2021-12-12
Otroligt meningslös film, men med hyfsat underhållningsvärde. (6+/15)
amam
2021-11-12
Rätt så banal histora där man får se några papperstunna karaktärer slåss mot monster utan riktigt story eller världsbyggande.
2021-10-24
Milla och Tony Jaa springer runt och slåss mot monster, det är ungefär vad det går ut på. Tror jag åtm, då filmen saknade både en riktig början och ett riktigt slut. En del kul effekter och bra tempo, men alltför hjärndött.
karlmats
2021-10-06
Väldigt generiskt och snabbt bortglömt. Jag gillar Milla men det finns så många liknande bättre filmer där hon får springa runt och fightas att det inte finns någon direkt anledning att se denna. Det här var tydligen baserat på ett tv-spel vilket jag inte är förvånad över, stora delar av filmen känns som ett sådant och det är varken speciellt snyggt, nyskapande eller spännande. En svag 2a.
Manickplay
2021-09-24
Detta kunde blivit en rätt trevlig sci-fi/skräck/äventyrsfilm. Tyvärr är det inga djupa dialoger och ett rätt tafatt manus. SGI-effekterna är riktigt bedrövliga och slutet är allt annat än bra. Som sagt, det kunde blivit en riktigt trevlig rulle men nu faller den platt.
Djason
2021-09-07
Man får ju ta filmen för vad den är, en skön blandning av Hotet från underjorden, Starship Troopers, Aliens, Pitch Black och Drakarnas rike och säkert fler. Milla Jovovich är bra och är ju med i typ 110% av Paul W S Andersons filmer. Visst är dialogen inte särskilt djup men behöver väl knappast vara det i sådana här filmer.
vonadel
2021-05-10
Snygg. Gjorde sig bra i 4K. Men, saknade något, och det var kanske story o djup då. Fast är man ute efter det ska man nog inte välja att se denna film från första början. 6/10