Monster House

Tre tonåringar upptäcker att grannhuset egentligen är ett stort levande monster.

Originaltitel Monster House
Regissör Gil Kenan
Manus Dan Harmon, Rob Schrab, Pamela Pettler
Genre Drama, Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Mitchel Musso (röst), Sam Lerner (röst), Spencer Locke (röst), Steve Buscemi (röst), Maggie Gyllenhaal (röst), Catherine O'Hara (röst), Jason Lee (röst), Jon Heder (röst), Kevin James (röst), Nick Cannon (röst), Kathleen Turner (röst), Fred Willard (röst)

Skapad 2019-12-16 av bnw
Monster House. Ytterligare en rulle animerad med datorhjälp i tre dimensioner, den här gången i form av en skräck-komedi för de som just kommit, eller snart ska komma, in i tonåren. Hur har det ...   Läs mer »

kaj08
2010-11-01
En riktigt usel film. Trista karaktärer som man inte känner någon sympati för eller tycker är roliga. Storyn är ytterst märklig där ett hus börjar få liv, och hur det hänger ihop ska tydligen förklaras i filmen på ett ologiskt sett. Se någon bättre film, för det här är bortkastad tid att se.
-Daulig-
2010-09-16
Inget fel på filmen alls, men jag väntade mig så mycket mer! Känner att de lika gärna kunnat lägga till fler mörka undertoner då den ändå riktar sig till de äldre. Nåväl, en stark 3:a.

2010-08-29
Åh, jag gillar den här!
lizzys
2010-06-15
Jag har alltid gillat den här filmen! Den är liksom alltid lika spännande men samtidigt rolig. Något som jag tror flera vuxna tycker om än barn faktiskt.
samdav
2010-05-02
mer för vuxna. sköna skämt
jahaaa
2009-12-15
haha, den balla ur!
Djason
2009-09-25
Bland dom sämre animerade filmer jag sett. Tycker den blir lite seg och slutet är dåligt även för animerade filmer. Fick mest klåda av att se denna.
ShenLong
2009-08-14
positivt överraskad
ziferN
2009-07-10
Härlig animerad halloween film!
the-godfather
2009-05-02
bra gjort, bra story men annars så är det en film man bara ser för skojs skull.