2.1

Monster Dog

Vincent Raven är världens största rockstjärna och är tillsammans med sitt band och sina fotografer på väg hem till sin gamla hemstad för att spela in en rockvideo. Det är något mystiskt med staden! Märkliga hundar stryker omkring och attackerar människor. Det verkar som varulvarna är lösa! Och dessutom verkar Vincent ha skelett i garderoben... hans far brändes som varulv!

Originaltitel Leviatán
Alternativ titel The Bite
Regissör Claudio Fragasso
Manus Claudio Fragasso
Genre 80-tal, Skräck
Skådespelare Alice Cooper, Victoria Vera, Carlos Santurio, María José Sarsa, Pepita James, Emilio Linder, Ricardo Palacios

2014-08-25
En besvikelse helt klart! Inte mkt att vara rädd för i den här filmen inte. Mest massa tråk. Fast finns några snygga head-shoots och blodiga hund attacker. Sen av nån konstig anledning så är Alice dubbad(?)
2014-05-23
Inte mycket till film egentligen, mer Alice Coopers show utdragen till rökig b-skräckis. Skön halvgothig atmosfär, mycket utfyllnad med skön musik och ett stelt monster.
menschenfeind
2013-12-03
Dum film med kasst skådespeleri, men rätt underhållande.
schramm
2013-03-20
Fragasso krämar på ordentligt med onda schnauzers och onda rednecks, som man ser är rednecks tackvare deras skägg och rutiga skjortor. En förvirrad Alice Cooper springer runt och vet inte riktigt vad han ska göra så han hånglar lite, dödar några personer och läser på om varulvsmyten. En jäkligt osexig trans-sminkning och ett hår som inte går av för hackor avrundar Alice utstyrsel. En svag tvåa. Men musiken hjälper upp betyget ett snäpp. Tårögd av den fina videon som vi får se TVÅ gånger stängde jag av filmen halvnöjd..
Ondskapt
2012-10-27
Givetvis inte lika skev som Troll 2, men den här filmen kammar inte hem många rätt den heller. En dubbad Alice Cooper spelar världens lökigaste rock"stjärna" som springer runt med spanjacker i ett spökhus och slåss mot hundar och skumma bonnlurkar. Musikinslagen är en femma, övriga filmen en stark tvåa, därav betyget.
polski
2004-07-28
en san parla
tilapia
2004-04-30
Klantig och korkad 80-talsrysare från den förvirrade skaparen av Troll 2. Underhållande om man vet vad man beger sig in på, musiknummren är dessutom hysteriska.