2.7

Money Monster

Lee Gates är en TV-personlighet vars insidertips har gjort honom till en pengaguru på Wall Street. När Kyle Budwell förlorar sin familjs pengar efter ett dåligt tips håller han Lee och hela hans show gisslan i sändning. Han hotar med att ta livet av Lee om han inte får svar på vad som gick fel med tipset han satsade sina besparingar på.

Originaltitel Money Monster
Regissör Jodie Foster
Manus Alan DiFiore, Jim Kouf, Jamie Linden
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare George Clooney, Julia Roberts, Giancarlo Esposito, Dennis Boutsikaris, Dominic West, Joseph D Reitman, Lenny Venito, Grant Rosenmeyer, Chris Bauer, Christopher Denham, Aaron Yoo, Condola Rashad, Emily Meade, Jack O'Connell, Caitriona Balfe, Greta Lee

2021-09-16
Här händer det saker från början till slut och vissa budskap kommer på köpet. Kan vara lite svårt att hänga med ibland, men när trådarna knyts ihop så klarnar bilden. Det jag tänker, man kanske inte ska skylla sin egen dumhet på alla andra, men här gjorde det i alla fall nytta, fast väl dramatiskt kanske.
Olof_Gronlund
2021-09-03
Positiva är väl att det är en sak som absolut skulle kunna ske och man kan relatera till. Men allting är så otroligt overkligt. Finns nog över 500 gånger när polisen kan ta skott med fri sikt. Clooney är inte tillräckligt vettskrämd heller, precis som att han vore utsatt för pistolhot dagligen. Nej, lite besviken på Foster med så många år i branschen och så många idéer i huvudet att släppa denna sörja.
svältaren
2021-08-09
Högst medioker thriller med en lite för stökig intrig för min smak. Hade gärna sett mer av gisslantagarens bakgrund och situation och mindre av företaget Ibis.
2019-11-10
Tråkig och inte min typ av film...
2019-07-08
Bra underhållning för stunden. Bra tempo, bra intensitet och hyfsad spänning. Efteranalyser bör man undvika. (9/15)
92axha10
2018-12-18
Helt okej intim thriller med ett budskap. Fungerar som underhållning men lämnar inga spår efter sig
2018-07-20
Outhärdligt flummig.
Jamesa
2018-05-10
Nej, förutsägbart, odramatiskt och allt enligt sin mall. Samma tjafs genom hela filmen.
Hogman
2018-04-21
Ja, den har sina moments, men slutet är rätt bedrövligt, precis jag kan med en låg trea.
Canaletes
2017-11-19
Bra underhållning och action men allt utspelas i princip samma miljö. En stark 3a.