2.7

Monday Night Mayhem

När Roone Arledge i en sällsam snilleblixt på 70-talet kläckte idén att sända ett lite annorlunda fotbollsprogram på måndagskvällarna, visste ingen att hans ingivelse skulle resultera i den mest framgångsrika sportföljetongen i TV:s historia.

Originaltitel Monday Night Mayhem
Regissör Ernest R Dickerson
Manus Bill Carter, Marc Gunther
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare John Turturro, John Heard, Kevin Anderson, Nicholas Turturro, Brad Beyer, Eli Wallach

Teodor
2005-08-15
Svag svag trea. Väldigt ojämn, stundtals lysande och stundtals seeeeg. Kul att se Sopranos-skådisar dyka upp!
2005-08-15
Poänglös film? Öh, beror ju på vad man har för kriterier. Som svensk kanske den är ointresant, men den visar ju hur ABC kom ikapp dom stora jättarna, och den visar hur amerikansk fotboll blev den överlägset största sporten. Att visa hur det gick till när hela media och sport klimatet i USA ändrades med fokus på personerna bakom är väll åtminstone en liten poäng? :)
W.Andersson
2004-11-19
Välspelad, men ryckig stgory...
dizzyliza
2004-11-14
hela filmen lyfts av alltid lika coola john turtorro, som gör denna annars rätt trista film väldigt sevärd!

2004-11-12
Sibilisibili: det var ju bra att den var poänglös. Den blev fan smått surrealistisk med alla referenser till amerikanska kändisar och tv-serier man inte känner till. För övrigt hatar jag football.
Sibilisibili
2004-11-10
Fullkomligt poänglös film, och fullkomligt sönderklippt. Men inte helt äcklig.
Djungelurban
2004-11-09
Snacka om att klippa sönder en film i klipprummet. Det blir kanske så med TV filmer ibland, dom måste ju vara 90 minuter. Men det här var riktigt bedrövligt, allt blev fragmenterat och rörigt. Decenier gick förbi utan att man fick någon som helst känsla för det alls. Och sen att Howard Cosell skulle vara en sån hit i amerikansk tv är för mig ett stort mysterium. Att lyssna på John Turturro's tolking av honom är iallafall lika kul som att LYSSNA på när målarfärg torkar. Höll på att somna lite titt som tätt under filmen bara pågrund av hans monotona röst...
seriost
2004-11-09
riktigt bra faktiskt, dock så kan jag irritera mig lite på schablonartade bifigurer. Snyggt gjort med ett ödesmättat slut.
Delin
För det enda jag såg, introt, med John Turturro äger :D