2.3

Momentum

Alex Farraday, en vacker, smart och hänsynslös femme fatale, är delaktig i ett rån när en av hennes kumpaner mördas brutalt i samband med att kuppen misslyckas. Medan hon försöker fly mordscenen får ledaren för ett internationellt brottssyndikat, Mr. Washington, syn på henne. Mr. Washington och hans män är på jakt efter en väldigt speciell nyckel och har nu siktet inställt på Alex.

Originaltitel Momentum
Regissör Stephen S Campanelli
Manus Adam Marcus, Debra Sullivan
Genre Action, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Olga Kurylenko, James Purefoy, Morgan Freeman, Lee-Anne Summers, Hlomla Dandala, Shelley Nicole, Greg Kriek, Richard Lothian, Colin Moss, Kingsley Pearson, Karl Thaning, Jenna Saras, Aidan Whytock, Brendan Murray, Lisa Leonard

S_Griffon
2016-07-30
Var ju i alla fall sjyst action.
Djason
2016-07-21
Inte helt lätt att hänga med i svängarna men detta är en helt ok action med en del bra scener. James Purefoy är som klippt och skuren som skurk medans Olga Kurylenko visar att hon är en ganska medioker skådis även om hon är ok i denna rulle.
idd
2016-05-11
Ingen som helst finess.
Zebulonm
2016-01-14
En rätt bra action....
2016-01-09
Random action-thriller med Morgan Freeman? Det duger säkrt någon trött kväll tänkte jag. Men ack vad jag bedrog mig. Så usel och B in i minsta detalj.
chris_lambert_
2015-11-12
Man bryr sig inte om något som händer men det är underhållande likväl.
Purp
2015-11-08
Underhållande actionfilm
jonbo
2015-11-04
Extremt generisk actionfilm, Freemans kanske minst minnesvärda roll någonsin.